Hobbyist Forum
vragen over de r1100rt - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: vragen over de r1100rt (/showthread.php?tid=3598)

vragen over de r1100rt - Forum import - 12-29-2006

Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum:

hallo beste mederijders.
ik ben pas een beemer belever....was een fjr rijder.
mijn vragen; bij het wegrijden herrie in de cardan, normaal of niet?
ik vind de uitlaat erg braaf, wat kan ik er aan doen?
ik zit met mijn 1.87 aardig in de wind welk scherm is een goede?
heeft iemand ervaring met breeman motoren te rotterdam?

veel vragen maar ik wil zo graag lekker aan de slag met deze lekkere fiets, maar in z'n twee vind ik hem bij lage toeren niet soepel rijden, dus zal er een afstelling aan te pas komen vandaar mijn vraag over de dichtsbijzijnde dealer in mijn geval.

gr bert

vragen over de r1100rt - Guest - 12-30-2006

Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Bert,

Geen antwoord op je vraag, maar ik heb hetzelfde probleem met de wind, ik ben slechts 1.84. (eigenaar BMW R1100RT) Heb ondertussen wat recherchewerk verricht en kwam tot een aantal verhoogde schermen waarbij de GIVI opviel door zijn gunstige prijs en precies goede hoogte. Verder lijkt het givi-scherm als twee druppels water op het origineel verhoogde BMW scherm, terwijl bv secdem en MDI erg afwijkend zijn en vind ze niet echt mooi ook.

De firma RAD in Belgie heeft die GIVI schermen lang in zijn assortiment gehad, maar kennelijk niet meer, dus een GIVI zou m.i. een goede keus zijn, maar laat me graag overtuigen als het anders zou zijn.

Groetjes en iedereen een fijne jaarwisseling.

vragen over de r1100rt - Guest - 12-30-2006

Reactie van bezoeker 'bert ', geïmporteerd van het oude forum:

ja ik was net nog bij de bmw dealer te rotterdam, maar die had zijn hoge brede ruit niet vooradig zo vertelde hij me dus ik kon geen goed beeld ervan krijgen. wat ik in al die jaren vervelend heb gevonden is dat je haast nooit een proefrit mag rijden met een scherm, je komt er pas achter als je 'm gekocht heb!
eigenlijk een belachelijke zaak. van een ritje wordt tie hoogstens vies van vliegen en die zijn eraf te halen.

maar goed ik zal een gaan rondneuzen naar een givischerm, bedankt voor je reactie alvast.

overigens heb je ook recherche werk verricht naar andere dan BMW topkoffers? ik wil een grotere erop en die is er niet van BMW zelf. niet voor de rt1100....

gr
bert
en ook voor iedereen een goed en veilig uiteinde

vragen over de r1100rt - Guest - 01-02-2007

hallo hier ik nog maar eens een keertje....ik laat het scherm nog even zitten net zoals de koffer...maar..ik wil deze fiets eigenlijk eens chippen, met of zonder uitlaat en luchtfilter enz enz....
heeft er iemand verstand van? waar kan je het laten doen in de buurt van rotterdam? en wat win ik met het chippen? allemaal vragenw aar ik op internet geen antwoord op kan vinden...misschien hier?
gr
bert

vragen over de r1100rt - Guest - 01-13-2007

Zo na lang piekeren over wat ik nou wil met mijn r1100rt heb ik maar een uitlaatdemper bersteld bij boonstra motoren, een LASER Carbonstyle R1150 RS/RT Bj. 01 voor 250,00 euries.....niet duur toch? Horen ze me eindelijk aankomen hoop ik.
Later komt er misschien nog een chippie en luchtfilter bij..eerst een 50d beurt bij breeman, kijken wat dat allemaal opleverd.
Overigens heb ik zwarte reflectie stikkers (3M scotchlite) gekocht...bij motovizi.com, alles om maar gezien te worden net zoals de nieuwe philips koplamp, de motovision.
Bak licht en je wordt er goed mee gezien.
Zo zijn jullie ook weer op de hoogte.

gr bert