Hobbyist Forum
R100GS na 5 jaar weer aan de praat wat WELen NIETvervangen?? - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: R100GS na 5 jaar weer aan de praat wat WELen NIETvervangen?? (/showthread.php?tid=3573)

Pages: 1 2

R100GS na 5 jaar weer aan de praat wat WELen NIETvervangen?? - Forum import - 12-14-2006

Reactie van bezoeker 'Propje', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo
Mijn R100GS na 5 jaar weer uit de schuur gehaald.
km 89000. BJ. 1990
Wat moet ik allemaal vervangen?
1 motorolie
2 Cardan olie
3 nieuwe accu
4 pakking vlotterdeksel

dit zal zowiezo wel moeten maar wat nog meer
M,n tank is vanbinnen verroest dus dat word schuren met zand en grind.
Moet ik ook alle oliekeerringen vervangen of kunnen die blijven zitten?
Wat zijn nog meer punten waar ik op moet letten?
groeten Marco

R100GS na 5 jaar weer aan de praat wat WELen NIETvervangen?? - Guest - 12-14-2006

Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Zorgen dat alle sapjes in orde zijn. Zie de motor eerst maar eens aan de praat te krijgen en wat gaan rijden. De zwakke plekken komen dan boven. Wel naar de banden kijken of het rubber nog in soepele staat is. Stilstaan en geen .gebruik daar wordt je oud van. Het lijkt wel een mens. Het ogebruikte rubber kan de zwakke schakel zijn van keerring tot banden

R100GS na 5 jaar weer aan de praat wat WELen NIETvervangen?? - Guest - 12-14-2006

Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Volledig eens met jeroen, gaan rijden en kijken en goed leuisteren. Wat je echter zeker zou moetren doen is de remolie vervangen. Dit zou ik doen voor het rijden Wink)

groeten en veel suc6

Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, naast remvloeistof (dus geen olie..) wordt er nog een sapje nauwelijks ververst..
voorvork olie, als je dan toch bezig ben..

succes met de eerste plofjes!

Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou naast de remvloeistof na de eerste plofjes de olie/filter en bougies vervangen. Naast controle van rubberen zaken ook ff de remvoeringen blokken bekijken of die wel nog goed zijn.

Van remvoerinegn weet ik dat ze hard kunnen worden na een lange poos niet te zijn gebruikt, dat betekent dat ze dan het wiel kunnen doen blokeren.
Alvorens de weg op te gaan zou ik dat uit willen sluiten.
Van remblokken weet ik dat niet.

Sterkte met je project.

Reactie van bezoeker 'Christophe', geïmporteerd van het oude forum:

enkel als aanvulling op hiervoor beschreven tips: balhoofdlager wil door het stilstaan wel gaan roesten ---> hapering wanneer u het stuur heen- en weer beweegt bij onbelast voorwiel .
mvg
Christophe

Reactie van bezoeker 'CK', geïmporteerd van het oude forum:

LS,

Mogelijk kun je "problemen" krijgen met de remklauw van je voorwiel. Het is goed mogelijk dat de zuiger of vast zit of vast komt te zitten naj enkele (stevige) remmingen. Persoonlijk had ik hier ook last van bij het tot leven wekken van een langdurig "uitgeruste" K1100 en een R100GS. Kennelijk worden de rubber ringen om de zuiger hard o.i.d.. De zuiger komt na het remmen niet helemaal terug met als gevolg dat de zuiger blijft hangen en de remblokken tegen de schijf blijven gelemd. Hierdoor kan de schijf erg warm (blauW) worden. Of voor je gaat rijden de zaak even gangbaar maken of gaan rijden en achteraf de zaak even in de gaten houden.

R100GS na 5 jaar weer aan de praat wat WELen NIETvervangen?? - Guest - 12-15-2006

Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Tankcure.nl schijnt erg goed te werken bij een (inwendig)verroeste tank. Ik hoop dat de carburateurs niet teveel verontreinigd zijn. Oude benzine kan heel vervelend opdrogen. Alle elektrische stekkers maar even inspuiten?
Veel succes, gr marcel.

R100GS na 5 jaar weer aan de praat wat WELen NIETvervangen?? - Guest - 12-19-2006

Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe is nu met deze bejaarde dame die uit een coma is gewekt ademt ze alweer zelfstandig off...

R100GS na 5 jaar weer aan de praat wat WELen NIETvervangen?? - Guest - 12-20-2006

Reactie van bezoeker 'marco', geïmporteerd van het oude forum:

nee nog niks.
Hij gaat de verkoop in is me teveel werk en ik zal er denk ik toch niet meer op rijden.
Andere hobbys.
Er zitten ook aluminium koffers bij en 2x bmw helm en een nieuwe tanktas.
Jan Gol gebeld even afwachten wat dat gaat worden.
En anders Marktplaats.
aju Propje