eindoverbrenging cardan - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: eindoverbrenging cardan (/showthread.php?tid=3466) |
eindoverbrenging cardan - Forum import - 10-16-2006 Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Mijn R90S heeft een overbrenging op de de cardan van 33/11. Aangezien ik veel op snelwegen rijd. wil ik graag een wat rustigere overbrenging. Voordat ik met exel aan de slag ga om ingewikkeld te gaan doen: Wie heeft ervaring met de R90 R100 of uiteraard de R90S met andere eindoverbrengingen? Valt er in de bak ( die binnenkort toch los gaat) nog wat te rommelen? Ja ja ik weet ook wel: andere overbrengingen, maar welke zijn ook echt zinvol? Chris ( met R90S, als het maar over komt, al is het maar voor 1/3 ben ik al blij) eindoverbrenging cardan - Guest - 10-17-2006 Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Met een R90S heb je niet veel te kiezen in de afdeling eindoverbrengingen. Er is er maar 1 langer, de 32/11 van een RS. Andere optie is een langere 5e, als de bak toch open moet. Beide oplossingen brengen het tt een paar 100 omlaag. Groeten, Paul. eindoverbrenging cardan - Guest - 10-17-2006 Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Paul, ik denk dat misschien de langere vijfde de beste oplossing is. De vijf krijgt dan een beetje een overdrive karakter, en de fiets bllijft tot en met zijn vier zijn karakter houden. Het is ook minder werk, de bak mag wel eens los. de vrijstand is moeilijk te vinden. Is soms erg lastig. Chris |