Hobbyist Forum
weligging BMW R1200c - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: weligging BMW R1200c (/showthread.php?tid=3436)

Pages: 1 2

weligging BMW R1200c - Forum import - 10-03-2006

Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een BMW R 1200C. Bij het rijden op de snel- weg en in bochten voelt de motor wat vaag aan. Ook lijkt de motor zeer gevoel voor spoorvorming. Herkent iemand dit?? is er mogelijk iets mis???

weligging BMW R1200c - Guest - 10-03-2006

Reactie van bezoeker 'Ton Krijnen', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een BMW R 1200C. Bij het rijden op de snel- weg en in bochten voelt de motor wat vaag aan. Ook lijkt de motor zeer gevoel voor spoorvorming. Herkent iemand dit?? is er mogelijk iets mis???
Na jaren de 1150RT te hebben gereden heb ik dit jaar juli ook een 1200RT aangeschaft. Inmiddels zo'n 7000km gedraaid met o.a. de Franse en Zwitserse Alpen. In tegenstelling tot uw bevindingen kan ik slechts opmerken dat er alweer een hemelsbreed verschil is tussen de wegligging van de 1200RT t.o.v. de 1200RT en dat in positieve zin. Ik kan alleen zÈÈr positief zijn of deze machine en z'n wegligging en gedrag in bochten. Het lijkt me dat u dit nog eens bij de leverancier moet navragen, misschien de banden? Bandenspanning?

[img]/import/photos/p20260s.jpg[/img]

Reactie van bezoeker 'Ton Krijnen', geïmporteerd van het oude forum:

IN mijn reactie sloop een kleine typefout! Ik bedoelde natuurlijk dat de 1200RT uitstekend verbeterd t.o.v. de 1150RT...waarvan acte...
Met vriendelijke groeten.

Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

heren, het gaat om een "c" , die chopper van BMW. Die rr'en rijden wel goed.
Van een c weet ik niets.

Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

bandenspanning is ok

Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:heren, het gaat om een "c" , die chopper van BMW. Die rr'en rijden wel goed.
Van een c weet ik niets.
Das logisch die hebben de R van rijden bij zich, de C misschien van .................?

weligging BMW R1200c - Guest - 10-08-2006

Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Het lijkt mij dat dit komt door de wat gechopte vormgeving, hij zal zeker minder scherp sturen dan een S, R, RT enz. Hoe verder je van het motorblok (zwaarste middelpunt van de motor) af zit. des te minder scherp de wegligging is. Vroeger wobblede een motor ook nog wel eens, dan moest je snel naar voren gaan zitten en hielde de wobble-beweging op. En andere banden, dat helpt ook nog wel eens bij de wegligging!

Overigens, ligt het aan mij dat ik zo'n R1200 RT (de foto hierboven) een beetje op een scooter vind lijken? Ik vind 'm helemaal niet mooi...

weligging BMW R1200c - Guest - 10-09-2006

Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Het lijkt mij dat dit komt door de wat gechopte vormgeving, hij zal zeker minder scherp sturen dan een S, R, RT enz. Hoe verder je van het motorblok (zwaarste middelpunt van de motor) af zit. des te minder scherp de wegligging is. Vroeger wobblede een motor ook nog wel eens, dan moest je snel naar voren gaan zitten en hielde de wobble-beweging op. En andere banden, dat helpt ook nog wel eens bij de wegligging!

Overigens, ligt het aan mij dat ik zo'n R1200 RT (de foto hierboven) een beetje op een scooter vind lijken? Ik vind 'm helemaal niet mooi...
Een beetje op een scooter lijken??? ik moest de foto aanklikken en op het originele formaat nog 3 keer kijken om te zien dat het geen scooter is. Wat vind ik dit een lelijke tupperware bak om te zien, maar dat is een persoonlijke mening.

Greetz,
Ron

weligging BMW R1200c - Guest - 10-09-2006

Reactie van bezoeker 'andere marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Probeer eens voor de lol de bandenspanning met een half bar op te voeren. Kan best al veel schelen. Vaak wijkt de advies-spanning van de bandenfabrikant af van wat BMW wil adviseren. Mijn RT er reed ook beter op.

weligging BMW R1200c - Guest - 01-20-2008

Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Kwam je vraag toevallig nu pas tegen. Als je het probleem niet al opgelost hebt kun je eens kijken naar je achterband. Zelf hebben we gemerkt dat als (door slijtage) nogal hoekig wordt krijg je ook dat effect. Verder hebben wij de achter vering goed hard staan. Scheelt miscchien ook nog een beetje.

Succes,

Peter