Soms stationair 250 toeren tehoog. - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Soms stationair 250 toeren tehoog. (/showthread.php?tid=3163) |
Soms stationair 250 toeren tehoog. - Forum import - 06-19-2006 Reactie van bezoeker 'Gert', geïmporteerd van het oude forum: Bij mijn 100rs uit 79 met oliekoeler zijn onlangs de membramen en o-ringen van de carburateurs vervangen. De carbs. zijn nu goed af te stellen, motor loopt mooi rond, echter wanneer het blok zo na een half uurtje rijden goed heet is gaat het stationaire toerental soms zo,n dikke 200 toeren omhoog naar de 1200 toeren. Ik heb de indruk dat het verschijnsel zich meer voordoet na langzaam rijden waardoor de cilinders misschien toch wat heter worden. Na een wat snellere rit op de snelweg (120 130 km/u) zijn er stationair eigenlijk geen problemen. Kan het zijn dat de mengselverhouding misschien toch nog wat bijgesteld moet worden? Groeten, Gert Soms stationair 250 toeren tehoog. - Guest - 06-19-2006 Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum: Dag Gert, Met jou motor heb ik geen ervaring, Onafhankelijk van een motor is het vaak zo dat als een stationnair toerental plotseling gaat verhogen, er sprake kan zijn van luchtlekkage in een spruitstuk. Dit zou in jou geval door een thermische verhoging kunnen ontstaan. Wel onder voorbehoud dat de gaskleppen/schuiven vrij kunnen sluiten. Groetjes, Marco Soms stationair 250 toeren tehoog. - Guest - 06-19-2006 Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Gert, dan stel je hem toch eens goed af als hij warm is? Lijkt me geen echt probleem. Dat halve uur is dat een vast gegeven? Chris, altijd steady, warm of koud....... Soms stationair 250 toeren tehoog. - Guest - 06-19-2006 Reactie van bezoeker 'Gert', geïmporteerd van het oude forum: Marco en Chris, dank voor jullie snelle reactie. Ik heb niet de indruk dat er een luchtlekkage optreedt, maar zal dit morgen meten bij een warme motor. Het verschijnsel doet zich nooit voor wanneer de motor niet echt heet is, in ieder geval niet het eerste half uur, pin me niet vast op een paar minuten. De bougieselectroden zijn overigens grijs van kleur zonder iets van bruin of zo er in. Groeten, Gert Soms stationair 250 toeren tehoog. - Guest - 06-19-2006 Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, Marco zei het eigenlijk al kunnen je gasschuiven wel vrij bewegen,anders gezegd kunnen je gaskabels wel soepel bewegen. Groet Arnold Soms stationair 250 toeren tehoog. - Guest - 06-20-2006 Reactie van bezoeker 'Gert', geïmporteerd van het oude forum: Gaskabels zijn onlangs vernieuwd, expres al wat meer speling gegeven,maar zal er toch eens aan rommelen als de fout zich voordoet. Soms stationair 250 toeren tehoog. - Guest - 06-20-2006 Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum: Volgens mij staat de luchtmengselschroef er dan net naast. Heb ik nu ook dus ik zal er binnenkort weer eens een slinger aan geven. inc. ontsteking vervangen/afstellen, stationairschroef enz. The works. |