Ban - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Ban (/showthread.php?tid=3148) |
Ban - Forum import - 06-13-2006 Reactie van bezoeker 'Monica', geïmporteerd van het oude forum: Iedereen heeft uiteraard de motor al weer uit de winterslaap gehaald, maar toch nog een vraag: Ik hoorde het verhaal om tijdens de winterstop de motor op plankjes te zetten, voor het behoud van je banden?? "Beton zuigt het "vocht" uit je banden, daar drogen je banden van uit" ? Ban - Guest - 06-13-2006 Reactie van bezoeker 'Monica', geïmporteerd van het oude forum: Sorry lui, te snel geklikt! onderwerp moet zijn: Banden op plankjes?? Ban - Guest - 06-13-2006 Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Monica, Alleen als je een motor voor zeer lange tijd (laten we zeggen >drie jaar) stalt, is het misschien verstandig om de banden wat te ontlasten. Maar aangezien je de motor op de middenbok opstelt in de winter rust er niet veel kracht op de band. Het is denk ik niet onverstandig de druk in de bank gedurende de overwintering wat te verlagen, naar ca. 1 bar. Plankjes tegen "leegzuigen". het is jammer dat je die vraag stelt, wat ik had het als 1 april grap van 2007 willen gebruiken. Wat een Onzin met de hoofdletter O! Ik denk dat diegene die jou dit verteld heeft een stuk of wat borreltjes teveel heeft leeggezogen. Wat denk je Zjefke, klopt dit een beetje? ;O) Chris van Rooy, R90S met "vette" banden (staan nooit op de beton)! Ban - Guest - 06-13-2006 Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum: Daarom rijd ik 's winters altijd door. Met goed veel regen enzo. Ik ben als de dood voor dat zuigbeton! Ban - Guest - 06-13-2006 Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: Quote:Iedereen heeft uiteraard de motor al weer uit de winterslaap gehaald, maar toch nog een vraag: Ik hoorde het verhaal om tijdens de winterstop de motor op plankjes te zetten, voor het behoud van je banden?? "Beton zuigt het "vocht" uit je banden, daar drogen je banden van uit" ?Die van mij hebben geen winterslaap, ik rij door. Betreft je bande vraag je kunt als de motor een poosje stil staat (winterslaap) je motor en daarmee de wielen wat verrijden zodat steeds een ander gedeelte van de band op de grond rust. Het schijnt ovale banden te geven na en poosje. Zeg 5 maanden (geen april grap 2008) Ban - Guest - 06-13-2006 Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum: Als je de motor voor langere tijd stil zet is het beter om de olie en benzine af te tappen, accu op slaan in de kelder. En de motor naast je in bed te leggen,dan zijn de banden prima ontlast. Met vriendelijke groeten Chefke Ban - Guest - 06-13-2006 Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Quote:<blockquote>Iedereen heeft uiteraard de motor al weer uit de winterslaap gehaald, maar toch nog een vraag: Ik hoorde het verhaal om tijdens de winterstop de motor op plankjes te zetten, voor het behoud van je banden?? "Beton zuigt het "vocht" uit je banden, daar drogen je banden van uit" ?Die van mij hebben geen winterslaap, ik rij door. Betreft je bande vraag je kunt als de motor een poosje stil staat (winterslaap) je motor en daarmee de wielen wat verrijden zodat steeds een ander gedeelte van de band op de grond rust. Het schijnt ovale banden te geven na en poosje. Zeg 5 maanden (geen april grap 2008)</blockquote>nou Ton, ben ik niet met je eens, vijf maanden. Bedenk eens hoeveel gewicht er nou werkelijk op de band rust op de middenbok. Als je het achterwiel eruit haalt valt de motor al de andere kant op! De tegendruk in de band zelf is veel hoger. Ben je niet bang dat de band door de inwendige druk te groot wordt door al dat stilstaan? Begrijp me goed, jij mag doen wat je wilt, maar ik vind vijf maanden als "stilstandsgrens" toch wel erg paranoia. Ik denk dat er meer dan voldoende dealers zijn die hun brommers gemiddeld langer hebben staan. Chris |