Hobbyist Forum
Proefrit R1150 RS - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Proefrit R1150 RS (/showthread.php?tid=3129)

Pages: 1 2


Proefrit R1150 RS - Forum import - 06-07-2006

Reactie van bezoeker 'Robert', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo techneuten
Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt op een R1150 RS 2002
Bij constante snelheid bv 50 voelde je dat hij niet regelmatig liep.
Waar zou dat mee te maken hebben.
Zijn er nog punten die extra aandacht nodig hebben.
Alvast bedankt Robert


Proefrit R1150 RS - Guest - 06-07-2006

Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Waarschijnlijk K.F.R.

Chefke


Proefrit R1150 RS - Guest - 06-22-2006

Reactie van bezoeker 'Robert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Waarschijnlijk K.F.R.

Chefke
Hallo Chefke
Wat bedoel jij met K.F.R.
Ik heb mij laten vertellen dat hij dan te zuinig staat afgesteld.
Maar rijker zetten kan ook niet zo maar dat heeft te maken met een chip.
De oplossing zit in een ander soort bougie.
Bij BMW kent men dit probleem de oplossing is Twin spark
Maar dat kost 900 euro per cilinder.
Zijn er nog andere R1150 rijders die hier ook problemen mee hebben ?
Groetjes Robert


Proefrit R1150 RS - Guest - 06-22-2006

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

KFR is Konstant Fahr R¸ckelen, het inhouden rond 3000 toeren als je een konstante snelheid aanhoudt.

Heel nauwkeurig afstellen helpt, andere bougies kan ook (Iridium of Platinum van de grote merken) het verwijderen van de 'cat code plug' wil ook wel eens helpen, je zet dan de motor vanzelf wat rijker.

Groeten, Paul.


Proefrit R1150 RS - Guest - 06-22-2006

Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Paul heeft al het goede antwoord gegeven.
Daar kan ik niks meer aan toevoegen.

Chefke


Proefrit R1150 RS - Guest - 06-22-2006

Reactie van bezoeker 'Robert', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi
Voor de proefrit was mij niets bekend over dit euvel.
Tijdens de proefrit constateerde ik het in houden.
Ik zei dit tegen de motor verkoper.
Hij zei O dan moet hij een beetje bij gesteld worden.
Na aankoop zei de motorverkoper dat dit een typies R1150 probleem is.
Ik voel mij lichtelijk ..........
Maar hij beloofde mij dat hij er alles aan zou doen om dit te verhelpen.
Ik heb een half jaar garantie
Groetjes van een bijna blije BMW boxer rijder Robert


Proefrit R1150 RS - Guest - 06-23-2006

Reactie van bezoeker 'Jan Stad', geïmporteerd van het oude forum:

Heb een 1100RS gehad met exact hetzelfde euvel. Is gewoon een kwestie dat op dat toerental de injectie net niet de juiste hoeveelheid sap geeft. Mijn dealer (bruurs zuid scharwoude) zei; je moet ook niet zo laag in toeren rijden, gewoon versnellingkje omlaag, probleem opgelost.

grt Jan


Proefrit R1150 RS - Guest - 06-24-2006

Reactie van bezoeker 'Otto', geïmporteerd van het oude forum:

Altijd weer het milieu
De katalysator die zorgt er voor dat er geen schadelijke uit stoot is maar je motor loopt slecht.

Groet Otto Gerard


Proefrit R1150 RS - Guest - 06-24-2006

Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Heb een 1100RS gehad met exact hetzelfde euvel. Is gewoon een kwestie dat op dat toerental de injectie net niet de juiste hoeveelheid sap geeft. Mijn dealer (bruurs zuid scharwoude) zei; je moet ook niet zo laag in toeren rijden, gewoon versnellingkje omlaag, probleem opgelost.

grt Jan
Hallo Jan,

Een slecht idee van je dealer,een BMW hoort ook op lage toeren goed te rijden.

Groet Arnold


Proefrit R1150 RS - Guest - 06-24-2006

Reactie van bezoeker 'Jan Stad', geïmporteerd van het oude forum:

Elke motor, BMW of wat dan ook, heeft af fabriek een instelling die erop gericht is zo min mogelijk schadelijke stoffen uit te braken. Een gesloten systeem met geregelde kat zoals de R1150 houdt bij elk toerental in de gaten of de verbranding optimaal is. Aangezien elke motor een toerengebied heeft waar eea minder gunstig verloopt (combinatie boring x slag x inlaat x uitlaat x kleptiming etc), kiest de injectie voor prioriteit milieu, dus inhouden. Dit is inderdaad op te lossen, maar dan moet dus iets gaan doen aan de setup van de motor. Alles is mogelijk.