Hobbyist Forum
/5 verlengen - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: /5 verlengen (/showthread.php?tid=3106)

/5 verlengen - Forum import - 06-02-2006

Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo daar,

Ben de blije bezitter van een R60/5 met kort achterframe. Nu wil ik deze ombouwen naar een lange, vooral vanwege de behoefte aan een grotere accu en ook schijnen de rijeigenschappen beter te zijn. Kan iemand mij vertellen welke ondelen aangepast/vervangen moeten worden, buiten de voordehand liggende zoals cardan/swingarm , accubak, zadel. Moet ik b.v. ook een ander achterframe hebben en schokbrekers? En hoe zit het met de ophanging van de dempers? Heeft e.e.a ook gevolgen voor de eindoverbrenging? Kortom, graag zoveel mogelijk informatie.
Bij voorbaat dank, groet, Arjen

/5 verlengen - Guest - 06-02-2006

Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Arjen,

je moet het achterframe veranderen. de schokbrekers, achterspatbord kan je behouden.

Ophanging dempers zitten aan het frame, en geen problemen met de eindoverbrenging.

Richard

VBen de blije bezitter van een R60/5 met kort achterframe. Nu wil ik deze ombouwen naar een lange, vooral vanwege de behoefte aan een grotere accu en ook schijnen de rijeigenschappen beter te zijn. Kan iemand mij vertellen welke ondelen aangepast/vervangen moeten worden, buiten de voordehand liggende zoals cardan/swingarm , accubak, zadel. Moet ik b.v. ook een ander achterframe hebben en schokbrekers? En hoe zit het met de ophanging van de dempers? Heeft e.e.a ook gevolgen voor de eindoverbrenging? Kortom, graag zoveel mogelijk informatie.
Bij voorbaat dank, groet, Arjen

/5 verlengen - Guest - 06-02-2006

Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Ok, dankjewel voor de info.

groet Arjen

/5 verlengen - Guest - 06-06-2006

Reactie van bezoeker 'olaf', geïmporteerd van het oude forum:

waar om verlengen een korte stuurt zo lekker scherp !

[img]/import/photos/p17813s.jpg[/img]

/5 verlengen - Guest - 07-23-2006

Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

De Hobbyist heeft speciaal voor de "vijfjes" een verbeterde spanningsregelaar. Met dit nieuwe type gemonteerd op mijn motor, heb ik eindelijk voor het eerst geen problemen meer met te weinig capaciteit van de accu. Ook niet wanneer mijn fiets in de winter de hele dag buiten staat te verkleumen met -5. Wanneer ik 's avonds weer opstap na een dag van noeste arbeid, kan ik probleemloos starten, elke keer weer, zonder tussentijds bijladen met een externe acculader.
Een kameraad heeft een R90S met verlengde achtervork. Rechtuit zou het beter zijn, maar ik kon het verschil niet ontdekken. Wat ik wel merkte was dat je met het korte vorkje veel leuker kunt "gooien & smijten". En daar was de R90S'er weer jaloers op.
Kortom, ik zou het niet doen; veel geld en moeite besparen en toch blijven genieten.
Grote grutjes uit een heet en zwaarbewokkeld Drenthe,
Rob

[img]/import/photos/p18741s.jpg[/img]

/5 verlengen - Guest - 08-10-2006

Reactie van bezoeker 'henk verleg', geïmporteerd van het oude forum:

Een frame mag je volgens de RDW max 6 cm verlengen, de wielbasis mag dus max 6 cm langer worden.