Laadstroomlampje R100RS brand soms zwak - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Laadstroomlampje R100RS brand soms zwak (/showthread.php?tid=3043) |
Laadstroomlampje R100RS brand soms zwak - Forum import - 05-19-2006 Reactie van bezoeker 'Corn', geïmporteerd van het oude forum: Hoi ik ben de bezitter van een BMW R100RS uit 1983. Ik heb al een tijdje problemen met het laden van mijn accu. In het verleden zijn de volgende onderdelen al vervangen: rotor, diodeplaat, spanningsregelaar. Laatst heb ik de accu vervangen. Nu doet er zich het volgende probleem voor. Bij het starten van mijn motor gaat alles goed. Ben ik onderweg geeft de voltmeter een spanning aan van iets meer dan 12 Volt. Bij het gasgeven stijgt deze spanning iets. Het laadstroomlampje brandt dan niet. Bij het remmen en richting aangeven zie je de naald van de voltmeter bewegen. Na een tijdje rijden gebeurt het dat de spanning onder de 12volt zakt. Bij het verhogen van het toerental in deze situatie blijft de naald van de voltmeter echter staan. Het laadstroomlampje brand in deze situatie zwak. Is het nu zo dat er op z'n moment geen laadstroom is? Komt dit door de spanningregelaar die "zegt" dat de accu niet hoeft te worden bijgeladen? Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn? Wel moet ik erbij vermelden dat de motor de gehele winter aan een druppellader heeft gehangen. Ik heb gelezen dat dit schadelijk zou kunnen zijn voor de spanningsregelaar. Het gebeurt wel dat het lampje spontaan uit gaat en de naald weer gaat bewegen bij verhoogd toerental. |