Hobbyist Forum
stuur r100RS - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: stuur r100RS (/showthread.php?tid=3042)

stuur r100RS - Forum import - 05-18-2006

Reactie van bezoeker 'Andr', geïmporteerd van het oude forum:

IN toenemende mate vind ik het (standaard) stuur van mijn r100rs oncomfortabel. Het veroorzaakt schouderklachten. Met een iets hoger stuur zou dit vlgs. mij verholpen kunnen worden.
Heeft iemand hier ervaringen mee ? Is het mogelijk om er een ander stuur op te zetten ?

BMW groet,

Andr

stuur r100RS - Guest - 05-18-2006

Reactie van bezoeker 'Rob G,', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:IN toenemende mate vind ik het (standaard) stuur van mijn r100rs oncomfortabel. Het veroorzaakt schouderklachten. Met een iets hoger stuur zou dit vlgs. mij verholpen kunnen worden.
Heeft iemand hier ervaringen mee ? Is het mogelijk om er een ander stuur op te zetten ?

BMW groet,

AndrÈ.
R100RS 1987.
AndrÈ,zoek eens in ,,zoeken in forum,, op ..stuurverhogers k75..,daar heb je wat informatie.

groeten Rob G.

[img]/import/photos/p17309s.jpg[/img]

stuur r100RS - Guest - 05-18-2006

Reactie van bezoeker 'Rob G,', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>IN toenemende mate vind ik het (standaard) stuur van mijn r100rs oncomfortabel. Het veroorzaakt schouderklachten. Met een iets hoger stuur zou dit vlgs. mij verholpen kunnen worden.

BMW groet,

AndrÈ.
R100RS 1987.
AndrÈ,zoek eens in ,,zoeken in forum,, op ..stuurverhogers k75..,daar heb je wat informatie.

groeten Rob G. </blockquote>Hallo AndrÈ,even een aanvulling.Die foto komt van de site van www.verholen.de ,die verschillende onderdelen van motoren via internet verkoopt.Ik las ergens dat de Hobbyist daar ook spullen weg haalt.

Geluk ermee RobG.

stuur r100RS - Guest - 05-19-2006

Reactie van bezoeker 'Rudi de Groot', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Andre,
Op mij R100rs zit een 6cm hoger stuur. Is vlgs mij van een K75s. Bevalt prima in combinatie met een speed 7 ruit. De standaard stuur afdekplaat past echter niet. Deze is vervangen door een afdekplaat van een RT.

m.vr.gr.
Rudi

stuur r100RS - Guest - 05-19-2006

Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:

AndrÈ,

Ik was ook ontevreden over het standaardstuur op de R100CS. Een iets hoger merkloos stuur gekocht maar dat was te breed. Toen maar doormidden geslepen, in het midden een paar centimeter ertussen uit en de beide uiteinden weer aan elkaar gelast. Zit als gegoten, en geen mens die het ooit is opgevallen!
Alle originele kabels, leidingen en ook de afdekplaat konden gewoon weer gebruikt worden. Met een beetje handigheid is zoiets best te doen.
Je kunt natuurlijk ook eens het stuur van een S of CS proberen, die zijn volgens mij al iets hoger dan het originele RS stuur (maar hebben een andere afdekplaat als ik me niet vergis).

Succes, Jo

stuur r100RS - Guest - 05-20-2006

Reactie van bezoeker 'Coen Zondervan', geïmporteerd van het oude forum:

Je bent niet de enige die een ander stuur op z'n RS wil. Het stuur van de K75 (al genoemd) moet passen nadat het een beetje smaller is gemaakt, Ik heb zelf -met hulp van m'n dealer (sorry hobbyist) een kant en klaar stuur verhoogd stuur gevonden. Met een beetje rekken paste de bestaande kabels precies. Heb het stuur in de kroonplaat ook 1,5 cm dichter naar mezelf toe gemonteerd. Dat is wel even knutselen maar wel de moeite waard. Het hele verhaal staat in m'n blog http://members.chello.nl/c.zondervan/content/weblog11.html
Ben blij dat ik de aanpassing gemaakt heb. Zit nu op m'n gemak op de motor.

stuur r100RS - Guest - 05-20-2006

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Zolang de kabels en bedrading voldoende ruimte houden kan je elk stuur monteren dat de juiste buisdikte heeft. Let even op dat je de gaskabel voldoende ruimte houdt, je wilt niet dat de motor gas geeft als je aan het stuur draait.
ik heb al zoveel verschillende sturen gemonteerd op diverse motoren dat ik denk dat alles kan mits je bovengenoemde aandachtspunten respecteert. Dus werk uit hoe anders het gewenste stuur moet zijn ten opzichte van het huidige en zoek er dan een die het dichtst daarbij komt, of zoek stuursteunen die dat opleveren. En in het ergste geval moet je wat kabels verlengen, de bedrading gaat meestal wel goed.
Succes,
Egbert