don - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: don (/showthread.php?tid=3015) |
don - Forum import - 05-10-2006 Reactie van bezoeker 'Don', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb nog niet zo lang een shadow 700 vt en eerlijk gezegt niet zo heel veel verstand van motortechniek. Mijn voorrem begint steeds "sponziger"aan te grijpen en ook slecher te remmen. Ik heb gezien de de remleiding onderaan bij schijf licht "zweet". Ik kan in het reservoir niet zien of er nog remolie aanwezig is maar ik neem aan dat je dat wel verneemt met remmen. iemand een idee wat . Zit zelf aan ontluchten te denken of een te laag olieniveau. De schijft loopt niet aan, of metalen geluiden bij het remmen. Alvast bedankt gr Don don - Guest - 05-11-2006 Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum: Shadow VT700, is dat die nieuwe staande twin van BMW. Ik dacht dat die 800 cc was. Groet Chefke don - Guest - 05-11-2006 Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Bij het type VT700 is de hoek tussen de cilinders verkeerd en de krukas staat dwars. Dat kan nooit wat worden, verschrotten is de beste optie! Ad don - Guest - 05-11-2006 Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Beste Don, je zit hier op een forum dat is bedoeld voor vragen en reacties over BMW motoren. Evengoed zijn remproblemen universeel en zijn de meeste BMW rijders wel behulpzaam, dus krijg je los van de geintjes hierboven waar ik ook lol om heb een serieus antwoord. Als de boel "zweet" zal je moeten uitzoeken hoe je het weer dicht krijgt en een sponzig gevoel betekent meestal dat er lucht in het systeem zit. Zoek dus uit of je de remleiding aan de klauw beter vast kunt zetten, in het ergste geval losnemen, schoonmaken of zelfs vervangen. Vervolgens het systeem ontluchten. Waarschijnlijk doe je er goed aan de oude olie er helemaal uit te knijpen totdat je schone olie ziet bij het ontluchten. Zie dat je een instructieboek voor de Shadow vindt (misschien de bibliotheek?) voor details hoe dit bij jouw motor moet. Ik zou het wel fiksen voordat ik flinke stukken ging rijden want de voorrem is nogal belangrijk. En inruilen op een BMW is een hel goede optie, dan zal je zien dat je het leven leuker gaat vinden. Succes, Egbert |