achterrem vraag - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: achterrem vraag (/showthread.php?tid=3011) |
achterrem vraag - Forum import - 05-08-2006 Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb een bmw r 100rs uit 1981 met een schijfrem achter. hier heb ik 2 vragen over. Moet de rem ankerplaat scharnierend onafhankelijk op de as draaien? En de remreactiestang vast met bouten gemonteerd zijn? Zoals ik het aantrof toen ik hem kocht zat alles vast gemonteerd. Maar ik twijfel of dit zo hoort. Wie kan me helpen? achterrem vraag - Guest - 05-10-2006 Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum: Beste John. De remreactiestang zit zeker vast met een moer aan onder aan het remanker. Ik krijg geen beweging in de remklauw. De remklauwen van het voorwiel zitten wel wat los. Ik denk dat een R100RT en RS qua constructie niet veel schelen. Succes Jeroen Hensen Eindhoven achterrem vraag - Guest - 05-10-2006 Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum: Heren; 1981 schijfrem achter, is dat wel ex-works?? Ik heb een 100R uit 83 of 84 met een trommelrem(-t niet) Als het een achteraf ombouw is ff opletten! achterrem vraag - Guest - 05-10-2006 Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb een van origine RS '79 model '78 (knippelicht schakelaar zit rechts) met schijfrem achter. Persoonlijk vindt ik het helemaal niks. Niet te doseren dat ding. Maar ik heb hem al vanaf '88 dus echt erg zal het niet zijn. achterrem vraag - Guest - 05-10-2006 Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum: de motor heeft een orginele schijfrem achter een rampending! dat ben ik met jullie eens, niet te doseren, en eigenlijk remt het nauwelijks. maar a.s. zaterdag ga ik een paar zachte remsegmenten kopen bij de hobbyist. dan hoop ik dat het beter wordt. Wat betreft mijn vraag: ik heb nu gezien dat de voorste verbinding aan de achterbrug gemonteerd zit . dus alles vast draaien moet geen probleem zijn (was ook zo bij aanschaf) Iig wil ik jullie bedanken voor het meedenken en de tips. H.g. John achterrem vraag - Guest - 05-11-2006 Reactie van bezoeker 'Rob G.', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb ook een R100RS uit 1980 met schijf achter en volgens het boekje van Peters begint ongeveer vanaf dat jaartal , BMW van het RS type met schijfrem achter (brembo), en ATE voor.De rem eigenschappen van mijn brembo is ook niet geweldig, maar dat is bekend van deze modellen (helaas). Dus de schijf achter, hoort daar standaard te zitten.Graag je bevindingen op dit forum met de zachte blokjes,e.d. Het blijft een aandachtspunt voor mij, daar ik bijna alles heb vervangen van mijn Brembo. Geluk ermee,Rob G. achterrem vraag - Guest - 05-14-2006 Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum: Rob, ik heb de zachte (ferodo platinum) remsegmenten er in zitten. en ik moet zeggen, het overtreft mijn verwachtingen! ik kan voor het eerst mijn achterwiel blokkeren! achterrem vraag - Guest - 05-14-2006 Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum: Quote:Rob, ik heb de zachte (ferodo platinum) remsegmenten er in zitten.O.K. John, bedankt voor de tip en nu niet te enthousiast remmen met je achterrem. Ik hoop als ik ze vervangen heb met de F.P.-segmenten mijn probleem ook opgelost is. Groeten Rob G. |