oeps - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: oeps (/showthread.php?tid=3004) Pages:
1
2
|
oeps - Forum import - 05-07-2006 Reactie van bezoeker 'konings', geïmporteerd van het oude forum: Pas weer na 25 jaar een 100 s rijdt goed, toch maar even het gebruikelijke werk als olie verversen, nieuwe puntjes enz. Wat blijkt? As waar vervroeger overheen schuift is afgeboken (halverwege de draad)en hangt op een klein stukje (boutje,springveertje ontbreekt)kan er eigenlijk verder niets over vinden. Wat nu? oeps - Guest - 05-07-2006 Reactie van bezoeker 'Arno van Rooijen', geïmporteerd van het oude forum: Zoek eens met 'elektronische ontsteking' en 'onsteking' Succes, Arno oeps - Guest - 05-08-2006 Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. In het asje een gaatje boren en M3 tappen, dan de vervroeger met een drup groene Loctite monteren, M3 schroefje met plaatringetje erin en vast zittie weer. Als je een beetje een vaste hand hebt, kan het ter plekke, even het wiel en spatbord eraf om ruimte te maken. Groeten, Paul. oeps - Guest - 05-08-2006 Reactie van bezoeker 'konings', geïmporteerd van het oude forum: Paul, Dank je voor de oplossing, klinkt goed, maar we hebben het natuurlijk wel over het uiteinde van de nokkenas (toch?), en niet gehinderd door enige technische kennis denk ik dan is dat ding niet veel te hard? Nicolaj oeps - Guest - 05-08-2006 Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: Dus het juiste gereedsschap gebruiken, cobalt boortje bijv. ? De nokvlakken zijn harder dan de kern verwacht ik, door de hardings methode grt, peter en succes met de job ! oeps - Guest - 05-08-2006 Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Het is idd het uiteind van de nokkenas, maar deze is oppervlak gehard, en niet door en door. De hardingslaag is meestal niet meer dan een paar 10den dik. Zoals Peter zegt, goed gereedschap gebruiken, dus een nieuw HSS of Cobalt boortje. Groeten, Paul. oeps - Guest - 05-08-2006 Reactie van bezoeker 'nicolaj', geïmporteerd van het oude forum: heren, Dank voor de oplossing, klinkt logisch. is dit ook een oplossing welke een dealer kan/wil uitvoeren, of ben ik voor de uitvoering op mijn eigen(?)handigheid aangewezen? Woon zelf in Haarlem dus ieder suggestie is welkom waar ik dat hier in de buurt kan laten uitvoeren. Dit soort gestuntel krijg je als je er zo lang uit hebt gelegen. Groet, Nicolaj oeps - Guest - 05-08-2006 Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Hoe moeilijk kan het zijn? Zaag het restantje draad af, een vijl erover, centerpuntje slaan en gaatje boren. Dan draadje tappen en een schroefje erin. Of denk ik (als erkend porrelaar) te makkelijk? Rij anders eens aan bij bolle Bas, Bas van Asten motoren, Wijk aan zeeërweg in IJmuiden. Dat is een ex BMW dealer met gouden handen, als hij het niet weet, weet niemand het. Ik wil het ook wel doen voor je (zit in Hillegom) maar heb voorlopig geen tijd, of je moet willen wachtn tot half Juni. Groeten, Paul. oeps - Guest - 05-08-2006 Reactie van bezoeker 'nicolaj', geïmporteerd van het oude forum: Je hebt gelijk, ga het zelf doen, kan sowieso niet wachten tot half juni. Bedankt voor het aanbod en je tip (ook Peter). Groet, Nicolaj oeps - Guest - 05-09-2006 Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Goeie instelling, gaat je lukken. Groeten, Paul. |