Hobbyist Forum
stil vallen r80rt - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: stil vallen r80rt (/showthread.php?tid=2991)

Pages: 1 2


stil vallen r80rt - Forum import - 05-03-2006

Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

hoi luitjes lekker weer vandaag mooi ritje gemaakt maar bij een stoplicht sopte hij er mee(net bij een terrasje)nog een paar keer geprobeerd maar niks wel starten maar niet aan slaan de wegenwacht gebeld (geen gereedschap bij me) de man komt na een half uurtje drukt op de knop en hij draaide weer normaal geen vuiltje aan de lucht na een half uurtje rijden weer het zelfde af laten koelen en naar huis gereden. heeft hier iemand ervaring mee waar ik moet zoeken???
bij vootbaat dank. frans


stil vallen r80rt - Guest - 05-03-2006

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Als het bij warm zijn optreedt en bij afkoelen weer over is zijn er een paar dingen die mij direct te binnen schieten:
1 vapour-lock in carburateur, ofwel benzine wordt te warm. Dat is niet snel mogelijk bij een BMW, vooral niet bij een boxer, tenzij de slangen heel raar lopen.
2 ik heb wel eens gelezen over een bobine die goed leek, maar als hij warm werd (gevolg van een deels gebroken huis) ging doorslaan.
3 als je een traditionele contactpunt ontsteking hebt kan de condensator ook moe zijn geworden; die werkt dan totdat hij te warm wordt. En zonder condensator werkt een contactpunt systeem echt slecht op z'n best, meestal helemaal niet.
Tenslotte: er kan vuil in je brandstof systeem zitten, dat uit zich niet altijd. Alleen dan rij je meestal slechts maximaal een paar minuten nadat je hebt gestopt.
Zoek het rustig uit en succes.
Egbert



stil vallen r80rt - Guest - 05-03-2006

Reactie van bezoeker 'Frans Diekema', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Neem bij de volgende rit een reserve bougie mee. Valt hij weer stil, neem dan de bougiekap af en doe er de reservebougie in. Leg deze op de cylinder en start de motor. Doe dit eventueel ook voor de andere kant. Als er geen vonk komt, dan zoek je verder in het E-gedeelte (kabels, bobine(s)). Wel een vonk, kijk dan naar de carburateur. Opm. waarschijnlijk het e-gedeelte. daar het hele apparaat ineens stilvalt heb ik begrepen.

Gr. Frans



stil vallen r80rt - Guest - 05-03-2006

Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Frans,
een hele periode geleden heb ik ook iets aan de hand gehad, wat ??? misschien wel een aantal overeenkomsten met jou R 80 heeft.
Heb zojuist ,,ontsteking R 80 " ingetoets, en volgens mij is dit de topic.

http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=1239

Veel Sucses,
Boxergroet,
Ludo.


stil vallen r80rt - Guest - 05-04-2006

Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

nou luitjes hartstikke bedankt voor de hele snelle reactie.
ik zelf ga er van uit (???) dat er iets met de bobine aan de hand is, toen hij het dus niet meer deet klapte hij soms met starten. na afkoeling ben ik 60 km naar huis gereden niks aan de hand. maar het gebeurde toen ik heel rustig door wat dorpjes reed. maar ik zal de zaak eens door meten. nogmaals bedankt.
frans


stil vallen r80rt - Guest - 05-08-2006

Reactie van bezoeker 'frans k', geïmporteerd van het oude forum:

hoi luitjes
ik heb zitten sleutelen en het zaakje gedemonteerd nu zag ik dat de 3 poligge stekker van de ontsteking naar de spanningsregelaar bijna uit elkaar lag zat nog met een nijlon bandje tegen elkaar zou dat het stilvallen van mijn warme motor kunnen zijn??? of is dit een stomme vraag?? ik hoop op een reactie.
alvast bedankt. frans


stil vallen r80rt - Guest - 05-08-2006

Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Als daar de benodigde stroom doorgaat tbv vonk, kan dat wel ja, door dat de verbinding warm wordt zal de werstand terplekke toenemen, dus weer warmer enz..

succes!


stil vallen r80rt - Guest - 05-09-2006

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij zit die 3-polige stekker tussen dynamo (en diode-plaat) en spanningsregelaar en heeft die in principe dus niet direct met de ontsteking te maken. Als daar kortsluiting ontstaat kan de boordspanning misschien wel zover dalen dat je geen ontsteking hebt, maar dan zou de startmotor ook niet meer ronddraaien. Ik zou zoiets lelijks wel verhelpen en evengoed de oplossing elders zoeken.
Succes,
Egbert


stil vallen r80rt - Guest - 05-09-2006

Reactie van bezoeker 'frans k', geïmporteerd van het oude forum:

egbert bedankt voor je reactie ik zoek nog ff verder, maar die stekker kwam toch echt van de ontsteking (onder de dynamo) maar ik heb niet veel verstand van electro sorry.
groetjes frans


stil vallen r80rt - Guest - 05-09-2006

Reactie van bezoeker 'Jakob', geïmporteerd van het oude forum:

Gelukkig heb ik dit soort problemen niet met mijn K.