Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 (/showthread.php?tid=2968) |
Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Forum import - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'Richard van Kampen', geïmporteerd van het oude forum: Ik ben sinds kort een blijde bezitter geworden van een R80RT uit 1986 ik heb de motor helemaal nagekeken, maar wat ik niet helemaal kan verklaren is waarom rechts de bougie stationair wel goed vonkt en bij 3000 toeren al begint te haperen dit heb ik met de stroboscooplamp gekontroleerd links doet het prima. Ik denk dat het misschien aan de bobine ligt maar blijft voor mij een gok. De rechter uitlaatbocht is ook minder blauw als de linker zijde. Kan iemand mij een tip geven voordat ik misschien de verkeerde spullen vervangt Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Guest - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum: Richard, je kunt de bobines verwisselen en kijken of de klacht mee verhuist. Ik zou in eerste instantie de bougiekabels wisselen, daarne de bobines. Mijn advies: nieuw erop, spul is 20 Jaar oud. succes. Chris Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Guest - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'Richard van Kampen', geïmporteerd van het oude forum: Dankjewel Chris voor je snelle reactie, ik heb de bougiekabels al vervangen voor nieuwe, bij een vriend die een R80RT uit 1989 heeft heb ik gekeken of daar de bobine goed was maar die bobine had toevallig hetzelfde makementje dus dat heeft geen zin om die over te zetten. Ik weet verder niemand die een bobine even wil overzetten om te proberen Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Guest - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: richard, je kan de bobines wisselen toch ? zitten er toch 2 onder je tank, verhuist het zwakke vonk probleem naar de andere kant, dan leg het aan je bobine. bougies ook al gewisselt ? bedrading en stekkers controleren Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Guest - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum: R80 rt heeft 1 bobine met 2 uitgangen.( Monoshock modellen ) De oude r80 rt ,bj.82-84 , heeft 2 bobines. Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Guest - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Quote:Dankjewel Chris voor je snelle reactie, ik heb de bougiekabels al vervangen voor nieuwe, bij een vriend die een R80RT uit 1989 heeft heb ik gekeken of daar de bobine goed was maar die bobine had toevallig hetzelfde makementje dus dat heeft geen zin om die over te zetten. Ik weet verder niemand die een bobine even wil overzetten om te proberenDezelfde kwaal????? Erg toevalling niet? Loopt je motor wel goed eigenlijk? Chris Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Guest - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'Eric', geïmporteerd van het oude forum: Met een Ohmmeter kun je de weerstand van de 2 bougiekabels doormeten. De goede waarden staan in het Peters handboek. Succes . Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Guest - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'Richard van Kampen', geïmporteerd van het oude forum: Een paar anwoorden, De bougies zijn vervangen door de nieuwe duurdere WR7D+ van de hobbist. Stekkers van de bobine zijn schoon gemaakt ook die van de bogiekabel in de bobine zelf, daar lag het niet aan. Op zich loopt de motor best wel goed ik zit zo op de 150 km/u maar het blok loopt een klein beetje rauw wat trillingen alsof de sycronisatie niet klopt maar dat heb door een bmw monteur laten afstellen en als ik de bougie er uit draai dan is ie niet zo mooi bastert bruin als de linker zijde. Mijn idee is dat de bougie geen goede vonk meer krijgt op hogere toeren maar waar ligt dit aan ??? De waarde van de weerstand staat ook op de bougiekap 5K Ohm bedankt voor het meedenken Richard Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Guest - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: dat zijn dus ngk kappen ? dan betreft dat de ingebouwde weerstand vd kap, afhankelijk van je kabels,koperkern of nylon/silicone, maakt dat de totale weerstand. zolang dat zo rond de 5-10 kOhm zit, hoef je daar de oorzaak niet in te zoeken. Hoe is de vonklengte ? dus schroevedraaier in de kap steken en metalen deel langs massa houden, moet rond de 10 mm zitten (bij ouderwetse ontsteking, dus bij jou wat hoger) je kan zo dus ook links met rechts vergelijken succes! Bougie vonkt slecht aarn de rechter cylinder van mijn R80RT 1986 - Guest - 04-25-2006 Reactie van bezoeker 'Richard van Kampen', geïmporteerd van het oude forum: Peter, Het zijn orginelen bogiekappen van bmw die zijn een geheel met kap en bogiekabel. Ik heb met een schroevendraaier de vonklengte te meten, stationair is de vonklengte gelijk aan elkaar op hogere toeren heb ik niet geprobeerd. Richard |