mosfert op BMW GS - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: mosfert op BMW GS (/showthread.php?tid=2852) |
mosfert op BMW GS - Forum import - 03-16-2006 Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Hier ben ik weer met een techniche nieuwe ontwikkeling van BMW. Bij het bedrijf waar ik werk hebben we een hagelnieuwe BMW GS ingekocht., [bij ons doen we niet via reklame schreeuwen dat we sneller en beter zijn maar we investeren gewoon in veel kennis en kennis is macht] deze komt gewoon rechtstreeks uit de fabriek in duitsland en we hebben hem gekocht om deze eens technisch te ontleden en storingen in aan te brengen. helaas mag er nooit op gereden worden. Wat blijkt ,Ik heb BMW al eerder komplimenten gegeven over de vooruitdenkende techniek in deze fiets van oa canbus en weer sta ik perplex. Ik deze nieuwe machine zitten GEEN zekeringen meer. Deze motor bezit een mosfert systeen die constant de stroom bewaakt over de bedrading. Wil je meer weten over dit systeem ga dan even naar www.irf.com/technical-info/appnotes/mosfert.pdf en leef je uit Hoe bedoel je [die jappen lopen ver achter] Het is maar dat u het weet. Groet Erwin R80RT uit 81 [met zekeringen] mosfert op BMW GS - Guest - 03-16-2006 Reactie van bezoeker 'HansL', geïmporteerd van het oude forum: De URL is niet goed, error 404: The requested URL /technical-info/appnotes/mosfert.pdf was not found on this server. mosfert op BMW GS - Guest - 03-16-2006 Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum: Sorry sorry sorry [het systeem is zo nieuw en ik zo enthausiast dat ik hem een verkeerde naam heb gegeven ,het is namelijk mosfet [dus zonder r] www.irf.com/technical-info/appnotes/mosfet.pdf moet werken denk ik. Mijn excuses voor mijn verkeerde benaming. Groet aan allen ,Erwin mosfert op BMW GS - Guest - 03-16-2006 Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: BMW is niet voor niets ook een vooruitstrevend automerk. Technieken zouden blijkbaar daardoor ook relatief makkelijk op hun motorfietsen kunnen worden geplaatst. Wat kunnen we straks wel niet verwachten? Begrijp het nog niet helemaal maar theoretisch moet het gewoon kunnen. Leuk dat je het ons laat weten. mosfert op BMW GS - Guest - 03-17-2006 Reactie van bezoeker 'martin', geïmporteerd van het oude forum: Quote:BMW is niet voor niets ook een vooruitstrevend automerk. Technieken zouden blijkbaar daardoor ook relatief makkelijk op hun motorfietsen kunnen worden geplaatst. Wat kunnen we straks wel niet verwachten? Begrijp het nog niet helemaal maar theoretisch moet het gewoon kunnen. Leuk dat je het ons laat weten.zolang het maar geen 4 wielen zijn. mosfert op BMW GS - Guest - 03-17-2006 Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum: BMW is een vliegtuig motoren fabriek die daarnaast ook nog motorfietsen en autos maakt. mosfert op BMW GS - Guest - 03-17-2006 Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Allemaal mooi die techniek. Mijn R80/7 heeft geen van dit alles, doet het altijd en als die eens een keer kapot gaat kost het bijna niks om hem weer te maken. Ik ben met mijn R1100Rt eens een keertje gevallen. Vervolgens moet je ermee naar de dealer om de ABS te laten resetten. De ABS raakt namelijk van slag als beide wielen vrij hebben kunnen draaien??????? Aan de ene kant hebben ze bij BMW inderdaad prachtige technishe oplossingen, aan de andere kant zitten er soms behoorlijk knullige foutjes in. mosfert op BMW GS - Guest - 03-17-2006 Reactie van bezoeker 'maurits', geïmporteerd van het oude forum: Heren, Persoonlijk vind ik het "over the top". O.K., als het werkt is het fanstastisch. Maar ik heb 5 jaar geleden een nieuwe GS gekocht. Storing na storing met de "zelf-lerende" chip. Op een gegeven moment kwam de BMW dealer er ook niet meer uit en heeft de motor naar een door BMW Nederland aangewezen firma gebracht. En die heeft simpelweg er een ander (gebruikte?) brein erin gestopt.Al met al ben ik een half jaar aan het Kl* ten geweest terwijl ik een nieuwe fiets kocht. Wat ik zeggen wil: als de pech hebt dat je een motor koopt met kinderziektes ben je " het haasje". En je kan je ook afvragen of je blij moet zijn met deze ontwikkelingen. Gaat er bv weer een ABS lampje branden, hups weer maar de dealer om " de diagnose " uit te lezen, en weer kassa!!. Zelf repareren is er niet meer bij.. mosfert op BMW GS - Guest - 03-17-2006 Reactie van bezoeker 'henk', geïmporteerd van het oude forum: nog een toevoeging over mosfet(zekering)http://home.planet.nl/~heuve345/nl/electronics/course/lesson18.html Grt henk |