R1100R Gasvastzetschroef - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: R1100R Gasvastzetschroef (/showthread.php?tid=2828) |
R1100R Gasvastzetschroef - Forum import - 03-07-2006 Reactie van bezoeker 'Jons Verhoef', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb bij de hobbyist een gasvastzetschroef gekocht, maar ik heb geen idee waar ik deze zou kunnen monteren. Ik dacht dat het een eenvoudige tempomaat zou zijn, is het soms ergens anders voor bedoeld?? Ben benieuwd naar de gouden tip, alvast bedankt R1100R Gasvastzetschroef - Guest - 03-08-2006 Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Bij mijn R80 zit die schroef onderin het gashandel. Succes, Egbert R1100R Gasvastzetschroef - Guest - 03-09-2006 Reactie van bezoeker 'WouteRT', geïmporteerd van het oude forum: Deze moet aan de bovenkant ingeschroefd worden. Standaard is de rechter greep hier niet mee uitgerust en zal een deel van de greep vervangen moeten worden. Heb ik zelf ook laten doen bij mijn dealer tijdens onderhoudsbeurt. Gaskabel en elektra moeten namelijk losgehaald worden. Rijd wel perfect zo'n gasvastzetbout. s6, Wouter R1100R Gasvastzetschroef - Guest - 03-09-2006 Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum: Als je je ooit nog eens afvraagt hoe een motoragent zo vrolijk met z'n rechterhand naar je kan zwaaien zonder van z'n fiets te pletteren weet je nu hoe die dat doet! R1100R Gasvastzetschroef - Guest - 03-10-2006 Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb al een hele poos zo'n gasvastschroef op mijn K1100rs. Ik vind deze echter lastig te bedienen, zeker met dikke handschoenen. Schroef zit ook erg dicht bij de paniekschakelaar. Ik gebruik de schroef dan ook alleen voor lange autobahnritten, waarbij ik deze dan vantevoren halfvast zet. Heeft iemand een oplossing om de schroef tijdens het rijden te kunnen bedienen? Mark R1100R Gasvastzetschroef - Guest - 03-10-2006 Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum: Op mijn oude R100RT '79 zit zo'n schroef er gewoon op. Ja ja. Die oudjes!!!! De schroef heb ik zover aangedraaid dat de gashandle blijft hangen bij loslaten maar makkelijk weer teruggedraaid kan worden als ik het gas eraf wil. KISS principe. Keep it simple and stupid. R1100R Gasvastzetschroef - Guest - 03-15-2006 Reactie van bezoeker 'Jons Verhoef', geïmporteerd van het oude forum: Bedankt voor de tips, ik weet genoeg; er ontbreekt dus gewoon nog een tapgat in m'n handvat R1100R Gasvastzetschroef - Guest - 03-15-2006 Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum: Wat gewoon ook heel goed werkt is de plastic buitenring van een Spinnerwiel uit de Lays chips tussen de gashandel en de einddop zetten. Deze tip heb ik van een kennis, (K1100LT) en zo ook op m'n K1100RS toegepast. De gashandel gaat zo net iets zwaarder blijft goed staan in de stand als je dat wilt of je verdraait hem zo weer terug. Bevalt het niet haal je de Lays ring er zo weer af. grt Tom. R1100R Gasvastzetschroef - Guest - 03-16-2006 Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Kijk, heeft die ingesloten rommel van de chips ook nog een serieuse toepassing... Je moet het effe weten, toch! goede tip. egbert |