afstellen carburator R27 - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: afstellen carburator R27 (/showthread.php?tid=2827) Pages:
1
2
|
afstellen carburator R27 - Forum import - 03-07-2006 Reactie van bezoeker 'marijn', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, ik ben in het bezit van een mooie BMW R27, zopas heb ik het blok en de versnellingsbak laten reviseren en heb van deze gedemonteerde situatie gebruik gemaakt om gans de motorfiets op te knappen (nieuwe kabelbomen, kabels, velgen poetsen, ...). Vooraleer ik er binnenkort, als de zon weer begint te schijnen, weer mee naar buiten kom zou ik eerst nog graag de carburator afstellen. Ik heb hier en daar al wel iets gelezen maar toch is het mij allemaal nog niet zo duidelijk. Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij nuttige tips geven om hieraan te beginnen? afstellen carburator R27 - Guest - 03-07-2006 Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Beste Marijn, welkom bij de club. Veel plezier met je BMW. afstellen carburator R27 - Guest - 03-07-2006 Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Marijn, twee dingen waar je misschien iets aan hebt: 1: www.bing.de heeft onder meer een forum waar (vaak door een fabriekstechnicus) antwoorden worden gegeven. 2 ik kan je 2 bladzijden mailen uit een boekje over R50/60/69, daarin vind je in ieder geval wat tips over het afstellen, de verschillen met jouw carburateur liggen waarschijnlijk vooral in doorlaat diameter en sproeiers, denk ik. stuur effe een mailtje naar boesrijk2home.nl met een @ voor de 2, dan mail ik je de bladzijden wel. In PDF of in Word. Succes en veel plezier met je mooie machine Egbert afstellen carburator R27 - Guest - 03-08-2006 Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum: Op de volgende site staat erg veel info. Alle technische gegevens + handleidingen etc http://www.bmw-einzylinder.de afstellen carburator R27 - Guest - 03-09-2006 Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum: Mooie links Egbert en Marcel! Allebei gelijk onder het mapje BMW-brommers gezet! Chris afstellen carburator R27 - Guest - 03-09-2006 Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Nou Marijn, als je een beetje technisch duits beheerst ben je volgens mij klaar. Die eencylinder site is inderdaad schitterend, ze hebben daar ook een 2-cylinder forum. Weer wat leuks erbij. Groeten, Egbert afstellen carburator R27 - Guest - 03-09-2006 Reactie van bezoeker 'marijn', geïmporteerd van het oude forum: Ok, bedankt voor de nuttige info! Zou je toch dat PDF document willen doorsturen? afstellen carburator R27 - Guest - 03-09-2006 Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum: Prijs u onder de gelukkigen omdat het afstellen van een r27 ee eitje is ivm de boxers. Er zijn aan de carb 2 afstelmogelijkheden t.w: 1. Hoe hoog hangt de schuif aan de naald met het clipje voor normaal rijden. 2. De stationnair luchtschroef voor, je raad het al het stationnair lopen. 1. lees je af aan de kleur van de bougie na een ritje moet licht bruin/grijs zijn. te donker is te weinig lucht, te veel peut dus shuif omhoog en vice versa. 2. Stel je af op toeren naar buiten draaie is armer, naar binnen rijker. Je zoekt het punt waar die het snelste sationnair draait en dan 1/4 ~1/2 slag indraaien om het wat rijker te zetten. daarna stel je het stationnair af met de aanslag schroef voor de onderste positie van de schuif. Succes afstellen carburator R27 - Guest - 03-10-2006 Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum: Marijn, dat wil ik wel doen en dan moet ik even je mail-adres hebben (zie boven). Groeten, Egbert afstellen carburator R27 - Guest - 03-10-2006 Reactie van bezoeker 'marijn ', geïmporteerd van het oude forum: Egbert, toen ik uw reactie zag heb ik een mail naar uw adres gestuurd, misschien is er iets foutgelopen, bij deze zal ik hier mijn mailadres zetten: marijncasteels@hotmail.com. De anderen nog eens bedankt voor de nuttige tips |