RS kuip op kale R80/7 - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: RS kuip op kale R80/7 (/showthread.php?tid=2781) Pages:
1
2
|
RS kuip op kale R80/7 - Forum import - 02-15-2006 Reactie van bezoeker 'Roderix', geïmporteerd van het oude forum: Wat voor, if any, problemen kan ik verwachten indien ik een RS kuip (1979) op mijn naked R80/7 (1981) wil monteren ? Er zit een RT stuur op de R80. Alle input welkom. RS kuip op kale R80/7 - Guest - 02-15-2006 Reactie van bezoeker 'h.priester', geïmporteerd van het oude forum: hallo, houd er in ieder geval rekening mee dat er door veranderende luchtstromen en turbulentie achter de (originele) kuipruit veel windgeruis (echte herrie) ontstaat. dit is te verhelpen door een verhoogde ruit. voordeel is dat je nagenoeg droogt blijft in een bui. RS kuip op kale R80/7 - Guest - 02-16-2006 Reactie van bezoeker 'ck', geïmporteerd van het oude forum: Ls, Je komt geen onoverkomelijke problemen tegen. Mogelijk past de orginele koplamp niet helemaal in de beugels waarmee de kuip aan het balhoofd vast zit. RS kuip op kale R80/7 - Guest - 02-16-2006 Reactie van bezoeker 'Jan Wielsma', geïmporteerd van het oude forum: Je zult zeker een RS stuur moetn monteren. Een RT stuur gaat niet passen. Ik heb er nog een liggen... Verder moet je dus rekening houden met een "wat grotere" draaicirkel. Je zit namelijk met je handen binnen de kuip. Het zal de eerste meters wel even wennen zijn om met zo'n smal stokje de richting te moeten bepalen. :-) Ik heb mijn RS "uitgebouwd" naar een RT indertijd. Ik heb jaren in de RS-stand rondgereden maar na een lange zit naar zuidFrankrijk ben ik nooit meer van mijn zere nek afgekomen dus was het tijd voor een RT. Verder heb je een kortere koppelingskabel en gaskabel(s) nodig. De electrakabels zou ik gewoon ergens wegfrommelen. Ik heb mijn RS bedrading "gewoon" kunnen gebruiken met een RT-stuur. Ook zal het geluid van de motor wat anders klinken met zo'n galmkast eronder. Naked is stiller. Bij mij ging het verbruik van RS naar RT ook wat omhoog. Nu ik al weer enkele jaren rondstuur met een RT denk ik nog regelmatig met weemoed terug aan mijn RS maar dd "zit" nekt mij... RS kuip op kale R80/7 - Guest - 02-17-2006 Reactie van bezoeker 'EdB', geïmporteerd van het oude forum: Wat je ook nog kan overwegen is een S-kuip. Ik heb er een op m'n 80/7 uit 1977 (toen origineel leverbaar) waar de vorige eigenaar een wat hogere ruit op heeft gezet. Je zit redelijk uit de wind en hebt toch weinig kabaal. Ik ga ook het originele ruitje nog eens proberen. Succes, Ed. RS kuip op kale R80/7 - Guest - 02-17-2006 Reactie van bezoeker 'Anton', geïmporteerd van het oude forum: Quote:Wat voor, if any, problemen kan ik verwachten indien ik een RS kuip (1979) op mijn naked R80/7 (1981) wil monteren ? Er zit een RT stuur op de R80.Volgens mij zijn de geschetste problemen aan nek zeer persoons afhankelijk. Grote en brede kerels zullen hier waarschijnlijk eerder last van hebben. Ik heb het orginele RS stuur 2 tot 2,5 cm verhoogd. Dit bevalt mij uitstekend. Mocht je overwegen om een S-kuipje te monteren dan heb ik er eventueel een te koop. Anton RS kuip op kale R80/7 - Guest - 02-19-2006 Reactie van bezoeker 'EdB', geïmporteerd van het oude forum: Anton, Als er een nog goed origineel ruitje op zit dan heb ik interesse. Groet, Ed. RS kuip op kale R80/7 - Guest - 02-21-2006 Reactie van bezoeker 'Roderix', geïmporteerd van het oude forum: Dank voor al jullie input. Gezien de reacties is de RS kuip voor mij van de baan. Dank voor het meedenken. RS kuip op kale R80/7 - Guest - 02-26-2006 Reactie van bezoeker 'piet', geïmporteerd van het oude forum: Quote:Wat voor, if any, problemen kan ik verwachten indien ik een RS kuip (1979) op mijn naked R80/7 (1981) wil monteren ? Er zit een RT stuur op de R80.Zonde, zoals de foto laat zien kan het resultaat best mooi zijn .... RS kuip op kale R80/7 - Guest - 02-26-2006 Reactie van bezoeker 'piet', geïmporteerd van het oude forum: Quote:<blockquote>Wat voor, if any, problemen kan ik verwachten indien ik een RS kuip (1979) op mijn naked R80/7 (1981) wil monteren ? Er zit een RT stuur op de R80.Zonde, zoals de foto laat zien kan het resultaat best mooi zijn .... </blockquote>tweede poging een fot mee te sturen |