olie lampje r100rs - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: olie lampje r100rs (/showthread.php?tid=2769) Pages:
1
2
|
olie lampje r100rs - Forum import - 02-12-2006 Reactie van bezoeker 'HJ Wijnbergen', geïmporteerd van het oude forum: Hoi, Mijn olie lampje blijft branden als de motor stationair draait,het olie peil is prima in orde.De motor verbruikt weinig tot geen olie,hij heeft ook pas 48000 km gereden. Zou de olie pomp kapot zijn of is de olie te dun???????? olie lampje r100rs - Guest - 02-12-2006 Reactie van bezoeker 'M. Bosma', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Probeer het met BelRay 20 W50. Ik zou gewoon blijven doorrijden. Groeten, Mart B. olie lampje r100rs - Guest - 02-12-2006 Reactie van bezoeker 'Egbert ', geïmporteerd van het oude forum: Als het lampje uitgaat bij hoger dan stationair heb je nog niet echt een dramatisch probleem. evengoed suggereert dat dan dat de oliepomp niet zoveel druk levert als hij zou moeten en ga je dus vroeg of laat wel een probleem krijgen, denk ik. succes egbert olie lampje r100rs - Guest - 02-12-2006 Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: kan ook aan de sensor liggen, meet de druk eens met een echte meter, en kijk of hij voldoet aan de opgegeven waarde. grt, peter v oossanen olie lampje r100rs - Guest - 02-12-2006 Reactie van bezoeker 'tom', geïmporteerd van het oude forum: O-ring oliefiterdesel verkeerd gemonteerd of defect dus de grote witte o-ring niet meer laten lopen eerst oplossen Tom olie lampje r100rs - Guest - 02-12-2006 Reactie van bezoeker 'tom', geïmporteerd van het oude forum: Sorry type foutje oliefilterdeksel dus. Tom olie lampje r100rs - Guest - 02-13-2006 Reactie van bezoeker 'H Wijnbergen', geïmporteerd van het oude forum: Quote:O-ring oliefiterdesel verkeerd gemonteerd of defectHoi Tom, Heb je hier ervaring mee,of ben je een echte techneut die alles weet van de r100rs. Gr Harry olie lampje r100rs - Guest - 02-13-2006 Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum: Ik kan me niet herinneren dat ik (sinds 1980) ooit een tweeklepsboxer heb gehad waarbij het lampje van de olie wÈl uitging als hij gewoon stationair draaide. Ik stel het toerental altijd wel vrij scherp af... Hier lijkt me dus helemaal niets aan de hand, tenzij de R100RS dit nu voor het eerst vertoont bij gelijk stationair toerental. Let wel, dit is ervaringsdeskundigheid en geen technische vakkennis! olie lampje r100rs - Guest - 02-13-2006 Reactie van bezoeker 'tom', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Harry. Als monteur heb ik twee keer meegemaakt dat de O-ring van het deksel stuk is gegaan [ gescheurd] allebei als oorzaak de oude niet vervangen na het vernieuwen van het olie filter als deze o ring niet goed afdicht ontsnapt de oliedruk langs de oliefilterhuls terug het karter in als storing gaat het olielampje stationair branden bij hogertoerental gaat hij nog wel uit. als je door blijft rijden zal het nog enige tijd goed gaan alleen loopt dan als eerste je voorste drijstanglager aan gruzzels. om op de oliedruk te blijven nog een mooi verhaal , bij een klant ging het olielampje aan onder het rijden in een lange bocht op een klaverblad,rechtuit weer uit oliepeil tussen max en min, kun je je ogen sluiten maar ook luisteren naar de man zat mooi het groffilter los in het karter , boutjes los zuigt hij effe niks aan als je schuin hangt dat van de o ring is maar een tip het kan natuurlijk je drukzender zijn maar hij gaat eerder uitwendig lekken dan niet goed aangeven. als je een pakking onder het deksel monteerd moet je ook een stalenring monteren eerst de stalenring dan de o ring dan de pakking dan het deksel monteer je geen pakking dan geen stalen ring! succes Tom olie lampje r100rs - Guest - 02-13-2006 Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum: Is het een nieuw probleem of doet het zich al langer voor? Hoe lang heb je de motor al? En kijk je wel naar het goeie lampje? Als de motor stationair draait moet het lampje gewoon uitgaan voor zover ik weet. Heb het zelf ook gehad, bleek ik in plaats van het lampje voor de oliedruk (oranje) naar het lampje voor de laadspanning (rood) te kijken, die hoort nl. wel te branden bij stationair. |