Hobbyist Forum
R850R - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: R850R (/showthread.php?tid=2744)

Pages: 1 2


R850R - Forum import - 02-04-2006

Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou graag ervaringen horen zowel positief als negatief over de R850R van bouwjaar 1995


R850R - Guest - 02-04-2006

Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Zowel mijn vrouw Ellemarie als ik rijden een 850R. De mijne is van 98 en heeft 26000 km op de teller. Die van Ellemarie is van 96 en heeft 250000 km (geen tiepfaut: 250 dkm) op de teller. Gemiddeld lopen ze tussen de 1:20 (Ellemarie) en 1:19 (mijne) onafhankelijk van wie erop rijdt. Tussen de beurten hoeven we nooit olie bij te vullen. Mijn motor is in de Dolomieten geweest samen met een motormaat op een TDM850. Mijn maat moest heel wat harder werken dan vorig jaar toen ik met een K75S reed (overigens ook een fijne motor).

Ik heb op diverse BMW's genoten (75/5, 60/5, 800RT, R100S en K75S), maar de 850 vind ik de beste.

Type motorrijder: ik ben een toerrijder. In de bergen mag ik graag wat doorrijden en leg ik per dag samen met mijn motormaatje vlot tussen de 300 en 400 km af en rijden we dan soms wel 6 passen. Een hele dag zitten vind ik geen probleem en de 850 maakt het me dan wel makkelijk.

Wilde je dit horen?

groeten,
Ton.


R850R - Guest - 02-05-2006

Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor je reaktie, ook zou ik willen weten wat je voor de beurten betaald, of doe je dat zelf.En wat hou jij als interval aan tussen de beurten? Waar koop je je banden, en hoeveel kosten die?
Ikzelf heb altijd de oude boxers gereden dus voor mij is het ook nieuw om op de nieuwe boxer te rijden.Mijn eerste boxer was een 60/6 toen een 60/7, 80/7 en een R80.


R850R - Guest - 02-05-2006

Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb de beurten laten verzorgen door Klazen motoren in Berkel-Enschot. Mijn niet-BMW-bedrijf (Yamahadealer). Ik kom daar al meer dan 20 jaar en er is mij nog nooit iets tegengevallen. Ik hou niet bij wat de beurt kost, maar hij is minder prijzig dan een BMW-dealer in de buurt. En hij doet reparaties en onderhoud bij mij niet voor de kilometers die ik gereden heb maar voor de vele kilometers die ik nog wil rijden.
Ik ga langzamerhand steeds meer zelf doen. Deed ik bij mijn andere motoren ook. Ik ben geen monteur dus heb ik Peeters bij de Hobbyist gekocht om mij te verdiepen. Mijn materialen haal ik dan bij "mijn" dealer, die niet te beroerd is mij van aanvullende informatie te voorzien.

Ik heb er nu Bridgestones op liggen. Geweldige band. Op mijn K75S had ik eerst wat anders liggen, maar na een toerrit Dolomieten in oktober (2001) met vele malen een lichtjes glijden ben ik op de Bridgestone overgestapt. Veel beter plakken in de bochten. Ik ga sindsdien iedere herfst naar de Dolomieten en heb een veel betere wegligging.
Mijn niet-deskundige mening: ik denk dat de Metzler die ik eerst had prima voldoet in ons klimaat. Als het bij ons kouder wordt, wordt het vaak ook natter en ga je vanzelf wat rustiger door een bocht. Maar de Dolomieten in oktober kunnen fris zijn (zeker op de passen) maar wel droog en dan ga je wat harder. De Metzler was dan niet plakkerig genoeg. Na een eerste poging op de K75S met Bridgestone (tip van Wim Klazen) ben ik overgehaald. De 850's hebben dus beide de Bridgestone banden en tot volle tevredenheid. Ik gebruik nu ook de zijkant van de band en dat is het gedeelte dat ik ook koop, niet alleen het rechtdoorvlak.

groeten,
Ton.


R850R - Guest - 02-05-2006

Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Jeep,

Nog even een reactie. Je vraagt naar het nadeel van de 850. Als ik dan een nadeel MOET noemen, dan zijn er 2:
1. geen thermostatische oliekoeling. Ik rij ook in de winter en de motor komt dan heel traag op temperatuur
2. er zijn geen nadelen ;-)

groeten,
Ton.


R850R - Guest - 02-05-2006

Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Jeep,

Nog even een reactie. Je vraagt naar het nadeel van de 850. Als ik dan een nadeel MOET noemen, dan zijn er 2:
1. geen thermostatische oliekoeling. Ik rij ook in de winter en de motor komt dan heel traag op temperatuur
2. er zijn geen nadelen ;-)

groeten,
Ton.
Ton,

Hartstikke bedankt voor je reaktie, Motorgroet, Jeep


R850R - Guest - 02-06-2006

Reactie van bezoeker 'D-J', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Even een reactie.ijn vader heeft 2 jaar gereden met een R850r. Hij vond het een heel fijne motor. Met name omdat het 850 blok mooi " rond" loopt tov 1100 blokken.
Het enige nadeel vond hij het gebrek aan vermogen, met name bij het rijden met duo en volle bepakking (zoals onze vakanties...)

verder niets dan lof!!!


R850R - Guest - 02-06-2006

Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien is deze site iets voor je:

http://laudeman.com/bmw_r850r/


R850R - Guest - 02-07-2006

Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor jullie reakties.


R850R - Guest - 02-08-2006

Reactie van bezoeker 'Jeep', geïmporteerd van het oude forum:

Zijn er nog meer tips??