![]() |
BMW ouwe-lullenmotor? - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: BMW ouwe-lullenmotor? (/showthread.php?tid=2608) |
BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 07-09-2007 Wouter, maak je geen zorgen, dat word je vanzelf als alles goed gaat! Egbert (56,5 en nog geen ouwe lul) BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 07-19-2007 Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).Ik ben net 50 geworden en mijn collega van 52 heeft vandaag een R100RT gekocht. 't Is niet de leeftijd, 't zijn de kilometers! BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 07-27-2007 Reactie van bezoeker 'EdB', geïmporteerd van het oude forum: Heb het al een tijdje niet meer gevolgd, maar wat IS de gemiddelde leeftijd op dit moment? Voor de goede orde: ik ben alweer een jaar ouder (nu 50) dan toen ik de opgave deed, dus hoe tel ik nou mee? En nog even terug naar de kern van dit hele verhaal : ik heb onlangs een K100RS uit '89 gekocht, en dat kan ik niet bepaald een ouwelullemotor noemen ... maar ik was natuurlijk niets gewend, met al die boxers voor die tijd. Groet, Ed. BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 07-27-2007 Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum: Quote:Heb 14 dagen na het behalen van mijn rijbewijs op 43 jarige leeftijd(nu 44)een BMW R100RT '82 gekocht helemaal geweldig geen 13 in een dozijn ding maar eentje met uitstraling,wil ik wat snellers,moderners pak ik de Triumph van mijn vriendin,dus ouwe lul jammer dan zo voel ik me niet en wat een ander er van denkt,rug op buik af en .......als duikplankBeste Vino, Even terzijde: mooi zadel heb je erop!! Hoe kom je eraan? Ik heb 100RT 1981 en 'ben ernaar op zoek!! Graag reactie en bedankt alvast. BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 08-02-2007 Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum: -TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTAND- Van de 167 geregistreerde BMW-rijders is de gemiddelde leeftijd nog altijd 45 jaar. Hierbij is rekening gehouden met het feit dat dit onderwerp al sinds eind 2005 loopt. De oudste BMW-rijder onder ons is 74 jaar; de jongste 19 jaar. TOP 3: 1. 46- en 50-jarigen (10 personen); 2. 52- en 54 jarigen (9 personen); 3. 44-, 48- en 51-jarigen (7 personen). Kent overigens niemand een BMW-rijder van 75 jaar of ouder??? BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 08-05-2007 Reactie van bezoeker 'Motor', geïmporteerd van het oude forum: (Overgenomen van het topic 'oudste BMW-rijder' ![]() BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 08-05-2007 Reactie van bezoeker 'ton peters', geïmporteerd van het oude forum: Ik ben 58 en rij al van mijn 18de BMW. eerst R250, toen R500 en nu sinds 18 jaar een R90S uit 1975. Bevalt uitstekend en zolang de BMW's jonger blijven dan ik, is er niks mis met deze knaap. BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 08-06-2007 Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum: Nou vooruit dan maar. Ik ben 61 en heb, naast veel andere motoren, de volgende BMW's gehad. R65 GS, R80 GS, R100GS, R80. Die laatste is nog steeds in m'n bezit. Maar ik stop ermee. Is te zwaar. Echte nadelen van een BMW kan ik niet opnoemen tenzij mijn persoonlijke mening over de "engines". De 65GS met 27 ps was qua motor eigenlijk een onding. Idem dito voor de 100GS. Beide te overvierkant( te grote boring en te korte slag). De R80 rijdt het lekkerst en met name de motor is rustiger. H BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 11-07-2007 Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum: Het is een fantastische motor om aan te sleutelen, kijk zelf maar eens op: http://home.hetnet.nl/~ja.veldkamp/index.html Ben zelf natuurlijk ook al en oude lul....(52) maar kan me niets schelen. Het rijdt fantastisch die bloempotten !!! [img]/import/photos/p25810s.jpg[/img] BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 11-07-2007 Reactie van bezoeker 'Conrad', geïmporteerd van het oude forum: Ton, die blauwe gereviseerde motor lijkt veel op een die ik op Marktplaast gerzien heb. Klopt dat? Het is een mooi ding! Op 14 september j.l. heb ik mijn 1983 R80RT total loss gereden(niet mijn schuld. Heb een geblesserde schouder (Tossy2) er van overgehouden) en ben op zoek naar een vervanger voor die rode dat nu een wrak is(zie picture van beter tijden). Ik overweeg om een ouwe R100RT te nemen. Heeft iemand ervaring om deze twee te vergelijken? Ik vond dat de R80 genoeg vermogen had. Is het op andere punten aan of af te raden? Conrad |