Hobbyist Forum
BMW ouwe-lullenmotor? - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: BMW ouwe-lullenmotor? (/showthread.php?tid=2608)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 09-19-2006

Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:

Wel...ik rij vanaf mijn 25e of 26 met een bmw. De eerste was een r100s die ik vorig jaar heb vervangen door een r1100r. Mijn kameraden rijden met hetzelfde speelgoed en zijn ongeveer even jong als ik. We wachten nog op onze mid-life crisis om iets 'patsiger' te kopen....naaaahh. BMW rijd gewoon lekker, en voor vrouwkes aan te trekken rij ik nie me ne moto!

Greets,

Bert

BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 10-10-2006

Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).

Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?

Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.

Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
ben 57 vanaf mijn 17e tot 27e jaar bmw gereden daarna vrouw toen kinderen zoon moest gaan crossen dus al die tijd geen tijd nu wel en heb weer een bmwr80/7 op de kop getikt duz ben nu zoals ze zeggen heropstapper ik beb wel wat gemist

BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 10-10-2006

Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Welkom terug, Willem!
Er is in die dertig jaar een aantal dingen veranderd:
-motorrijders zwaaien niet meer op de rijksweg;
-ze stoppen zelden als je pech hebt;
-de vetpakken zijn verdwenen;
-de vrouw gaat niet meer achterop, maar rijdt zelf;
-de BMW is minder mooi geworden (goede keus, een R80/7!);
-zelfs de 'BMW-broem' komt niet meer uit de nieuwe BMW-uitlaten;
-ze gooien zelfs een rotaxblok onder een BMW-frame!
-we wachten nog altijd op de R60, R75, R80 en R100/8!

BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 10-24-2006

Reactie van bezoeker 'Bob', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb mijn R80/7 van 1978 nu bijna 11 jaar (ik ben 39) en mijn vrouw (van 37 jaar) heeft haar R75/6 van 1976 nu 9 jaar.

Bob

Reactie van bezoeker 'JAN', geïmporteerd van het oude forum:

Na vele jaren zonder, nu terug een motor. BMW R80/RT van 1986. Ik ben 48 jaar

Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Kben Rob en doe een BMW-Beemer na!!! ...............? ,Miep Miep.
Heb de R100/9RS uit 2007,het prototype rijdt ergens in de ZuidWestHoek van Friesland.We zijn nog volop in beweging met het testen,maar we gaan tot het uiterste! U begrijpt dit is uiterst geheim,daarom kan ik geen verdere info geven.Maar als U s`avonds/`s nachts een fel verlicht verschijnsel voorbij ziet flitsen,gevolgdt door Miep Miep.Dan bent u gewaarschuwd,camera`s dus meenemen.
Daa-grtn Rob G.

[img]/import/photos/p20741s.jpg[/img]

BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 10-26-2006

Reactie van bezoeker 'bart', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).

Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?

Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.

Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
Ik ben 32 en rij R1100S, geen ouwe lullenbak denk ik, tenminste niet zo'n zenuwachtige japanse jank-bak! Voor woon/werk-verkeer kan het lekker relaxed, maar als het moet is er prima een sprint mee te trekken. Er werd aan mij onlangs gevraagd of ik ook pijp rookte omdat BMW daar een speciale helm voor op de markt gebracht heeft... Laat ze er lekker van denken wat ze willen, ik rij met veel plezier en met veel vertrouwen in mijn motor. Vrienden met een BMW: 35, 42 en mijn pa 60.

BMW ouwe-lullenmotor? - Guest - 10-27-2006

Reactie van bezoeker 'jaap', geïmporteerd van het oude forum:

Ben 62 jaar en heb sinds mijn 18e motor gereden. Tijdens verkering en de 10 jaar daarna even moeten stoppen, sinds 1984 heropstapper. Rij gemiddeld 12.000 woon-werk kilometers per jaar. Laatste motoren Honda CX500 (80.000 km mee gereden) Kawasaki GT 550 (60.000 km mee gereden) en sinds 2 maanden een R65, USA uitvoering (staat nu 27.000 miles op de teller). De laatste motoren dus allemaal met cardan. De R65 particulier voor weinig geld kunnen kopen. De Kawasaki door ook 's-winters rijden aan een verfbeurt toe.

Dit zal het gemiddelde wel weer omhoog helpen. Wat mij wel opvalt is dat er niet alleen BMW-rijders, maar ook BMW verzamelaars zijn.

Jaap.

Reactie van bezoeker 'leon', geïmporteerd van het oude forum:

Allemaal leuk en aardig, die gemiddelde leeftijd van de BMW-bezitters en -rijders, maar hoe zit het met de gemiddelde leeftijd. Het valt mij regelmatig op dat relatief veel motorrijders oude (50+) mannen zijn.
Leon (51)

Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

34 jaar