Motorbloklawaai K75 - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Motorbloklawaai K75 (/showthread.php?tid=2560) Pages:
1
2
|
Motorbloklawaai K75 - Forum import - 11-19-2005 Reactie van bezoeker 'Charles', geïmporteerd van het oude forum: Vervelend, huilend lawaai tussen 3000 en 4000 tr. Lawaai komt uit motorblok, alle rest is nagezien en vervangen. Wie heeft hier ervaring mee. K75 van 1995 met 25000km. Motorbloklawaai K75 - Guest - 11-20-2005 Reactie van bezoeker 'Jakob', geïmporteerd van het oude forum: Waarschijnlijk de dynamokoppeling. Staat volgens mij wel over op de website van Bert Meijerink Motorbloklawaai K75 - Guest - 11-21-2005 Reactie van bezoeker 'Charles', geïmporteerd van het oude forum: Quote:Waarschijnlijk de dynamokoppeling.Deze is ook reeds vervangen. Bedankt in ieder geval. Motorbloklawaai K75 - Guest - 11-21-2005 Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum: hallo, ik heb ook een tijdje rondgereden met een vreemd geluid onder aan mijn K75RT op dat toerental. bleek mijn middenbok te zijn die tegen mijn uitlaat kwam omdat de rubbers weg waren. Motorbloklawaai K75 - Guest - 11-21-2005 Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum: wat is er, naast het dynamorubber, aan "alle rest" allemaal al vervangen? mvg Helmer/Almere Motorbloklawaai K75 - Guest - 11-22-2005 Reactie van bezoeker 'charles', geïmporteerd van het oude forum: Quote:hallo, ik heb ook een tijdje rondgereden met een vreemd geluid onder aan mijn K75RT op dat toerental. bleek mijn middenbok te zijn die tegen mijn uitlaat kwam omdat de rubbers weg waren.Wat wil je precies bedoelen ? De dichtingen tussen uitlaatpijpen en blok zijn reeds vervangen maar zijn geen rubbers. Motorbloklawaai K75 - Guest - 11-22-2005 Reactie van bezoeker 'charles', geïmporteerd van het oude forum: Quote:wat is er, naast het dynamorubber, aan "alle rest" allemaal al vervangen?De lagers van de dynamo zijn vervangen, de distributieriemspanners zijn vervangen, de synchronisatie van inlaatlucht is geregeld, alle aandraaimomenten van de motorblokbouten zijn gekontroleerd, bouten van valbeugels enz... alles wat trillingen kan veroorzaken. Kan het iets te maken hebben met de motorolie of met de luchtfilter ?? Wat opvalt is dat met zeer koude motor (dikwijls nog met ingeschakelde choke), het gehuil niet ontstaat ! Enkele minuten later echter begint het terug door te dringen. Motorbloklawaai K75 - Guest - 11-23-2005 Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Quote:<blockquote>hallo, ik heb ook een tijdje rondgereden met een vreemd geluid onder aan mijn K75RT op dat toerental. bleek mijn middenbok te zijn die tegen mijn uitlaat kwam omdat de rubbers weg waren.Wat wil je precies bedoelen ? De dichtingen tussen uitlaatpijpen en blok zijn reeds vervangen maar zijn geen rubbers.</blockquote>er zitten bij mijn motorfiets onderaan de uitlaat aanslag rubbers waar de middenbok en zijsteun tegen zitten als ze ingetrokken zijn ( wat er orgineel zit weet ik niet presies maar ik heb er nu aanslag rubbers geplaatst van M6X20X20MM) en het geluid was weg. Motorbloklawaai K75 - Guest - 11-23-2005 Reactie van bezoeker 'Charles', geïmporteerd van het oude forum: Quote:<blockquote><blockquote>hallo, ik heb ook een tijdje rondgereden met een vreemd geluid onder aan mijn K75RT op dat toerental. bleek mijn middenbok te zijn die tegen mijn uitlaat kwam omdat de rubbers weg waren.Wat wil je precies bedoelen ? De dichtingen tussen uitlaatpijpen en blok zijn reeds vervangen maar zijn geen rubbers.</blockquote>er zitten bij mijn motorfiets onderaan de uitlaat aanslag rubbers waar de middenbok en zijsteun tegen zitten als ze ingetrokken zijn ( wat er orgineel zit weet ik niet presies maar ik heb er nu aanslag rubbers geplaatst van M6X20X20MM) en het geluid was weg. </blockquote>Zeer bedankt, ik zal dit eens nakijken. Motorbloklawaai K75 - Guest - 11-24-2005 Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum: BMWheeft in het carter twee tandwielen, ÈÈn op de krukas en de andere die daar op loopt is voor de aandrijfas voor de koppeling etc. Deze laatste as heeft een "dubbel" tandwiel ÈÈn vast aan de as en de andere d.m.v. een strakke veer aan het vaste tandwiel gekoppeld. Dit om de speling tussen de tandwielen van de aandrijving te elimineren. Dit samenspel van tandwielen wil soms een hoge zingende toon geven. Bij koude motor is de olie dik en zal het geluid kunnen dempen. Groetjes, Marco |