K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren (/showthread.php?tid=2175) Pages:
1
2
|
K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Forum import - 07-01-2005 Reactie van bezoeker 'P.Hoens', geïmporteerd van het oude forum: Mijn k100rs 16v heeft anderhalf jaar stilgestaan en na een mooi te zijn overgespoten wil ie nu niet meer starten. onsteking is goed brandstofpomp loopt en er is brandstof in het verdeelstuk van de injectoren. Helaasr er komt geen brandstof uit de injectoren. Verder heb ik de draadboom geheel nagekeken op losse contacten en goede massa. Weet iemand hoe je kunt controleren of de injectoren wel aangestuurd worden (bijv hoeveel volt komt er op te staan) K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Guest - 07-01-2005 Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum: Controleer het schakelaartje van de zijstandaard eens grote kans dat daar de fout zit. Er staat overigens 12 volt op de inspuit ventielen en ze worden aangestuurd door pootje 15 van de motronic. De motronic schakeld in de massa.(er staat dus continu +12V op de injectors als de motor loopt) Zekering F6 is de zekering van het brandstof systeem. Als je in de relaisbak onder de tank kijkt zie je rechts vooraan vier relais zitten in het achterste rijtje is het linkse relais van het brandstof systeem Je moet even controleren of de brandstofpomp loopt tijdens het starten. Waarschijnlijk loopt hij wel even als je het contact aan zet. Als je een schroevedraaiertje tegen je oor houdt en tegen de injectors moet je ze kunnen horen tikken. suc6 Arie K100RS16v K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Guest - 07-02-2005 Reactie van bezoeker 'P.Hoens', geïmporteerd van het oude forum: ER staat inderdaad geen 12 volt op de injectors als ik start er komt hooguit 0,3 volt per impuls. De brandstofpomp loopt en ik heb al een ander motronic geprobeerd met negatief resultaat. Op welke wijze zou ik systematisch kunnen controleren wat de oorzaak is. K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Guest - 07-02-2005 Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum: Ik zelf denk niet dat de motronic stuk is. Wat je nu kunt doen is het relais in de relaisbak doorverbinden (de contacten!!, NIET DE SPOELAANSLUITINGEN)Als je nu het contact aanzet gaat de brandstofpomp lopen en gaat niet meer uit. Als je nu een stekkertje van een injector loshaald dan moet er op het groen/witte draadje +12V staan (meten tenopzichte van massa) Is dit het geval dan is het voedingscircuit goed, zoniet dan dit nazien. Als het circuit goed is dan kan je eens controleren of de bougies vonken, vonken deze dan kan je er van uitgaan dat de hallgever goed is (regeld zowel de ontsteking als de injectie) Ik neem aan dat de motor nog liep voordat hij gedemonteerd werd. Zodat hij nu dus ook nog zou moeten lopen als alles goed inelkaar zit. Vooral de stekker tussen het motorblok en het frame goed controleren op corrosie en kromme of losse pennetjes.(Is een 9 polige stekker met nummer X9310B aan de frame kant en X9310S aan de blok kant) Suc6 Arie K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Guest - 07-03-2005 Reactie van bezoeker 'P.Hoens', geïmporteerd van het oude forum: Nou ik heb echt alles nagelopen kwa bekabeling maar kan niets raars ontdekken. Heb zelfs de tules van de stekkers eraf gehad om naar draadbreuken te zoeken maar niets gevonden. Alle massakabels zijn goed aangelsloten. Er komt een vonk dus hallgever werkt de pomp draait en blijf tijdens starten ook draaien alleen geen geklik van de injectors. Ik vrees dat ik het in de meetopnemers moet zoeken (luchttempmeter, watertempmeter, CO variabele weerstand, gasklepschakelaar). Het vreemde aan alles is dat ie het gewoon deed toen ik de fiets demonteerde. Ik heb dit vaker gedaan en ben van bmw gewend sleuten omdraaien een paar keer de pomp aansturen en gaan met die banaan, alleen nu ho maar. Ik vrees dat het naar de dealer wordt voor een diagnose aan de diagnosekast. K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Guest - 07-03-2005 Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum: Als er een sensor stuk is dan zou de motronic in het noodprogramma moeten gaan staan en zou de motor moeten kunnen lopen. Maar je hebt gelijk zonder input geen output. Ik zou zo op afstand ook niet weten wat je nog meer kan controleren, maar mischien zijn er nog anderen met ideen. Vgr Arie K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Guest - 07-04-2005 Reactie van bezoeker 'P.Hoens', geïmporteerd van het oude forum: Ben er uit geloof ik. 1 injector begint spontaan te werken. ik heb deze aan ander posities gehangen en hij blijft het doen. De overige drie blijven zwijgen. Dit betekent waarschijnlijk dat ze ultrasoon moeten worden gereinigd. Het blijkt dat de huidige brandstof erg agressief wordt oiv zuurstof. Heb nml ook geconstateerd dat de demper van de brandstofpomp volldedig is doorgevreten door dat spul. In ieder geval bedankt voor de reacties. K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Guest - 07-04-2005 Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum: Ik hoop voor jou dat je ze weer gangbaar kunt krijgen want nieuwe zijn peperduur. Vgr Arie K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Guest - 07-04-2005 Reactie van bezoeker 'P Hoens', geïmporteerd van het oude forum: Hoe duur zijn deze dan?? K100 rs 16v Geen brandstof via de injectoren - Guest - 07-04-2005 Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum: Hier kan je de prijzen vinden in US dollar http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0523&mospid=47923&btnr=13_0523&hg=13&fg=15 Indertijd heb ik er een keer een voor een K75 gekocht. Dat was in '88 en die koste toen al iets van 224 gulden |