Inhouden R1100RS - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Inhouden R1100RS (/showthread.php?tid=2105) |
Inhouden R1100RS - Forum import - 06-11-2005 Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Mijn R1100RS van '93, (67000 km) houdt zo nu en dan in als ik zo rond de 4000 toeren rij en wil versnellen. Het is dan net alsof er een vuiltje in de sproeier zit. Alsof, want met injectie zal het geen verstopte sproeier zijn. Na een tijdje gaat het verschijnsel vanzelf weer weg en trekt hij weer als een beer naar 7000 rpm. Vanmiddag begon hij ook bij een constante snelheid van Inhouden R1100RS - Guest - 06-12-2005 Reactie van bezoeker 'Ed Warnier', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Ad, Zou een verstopt benzinefilter ( in de tank) kunnen zijn, kan dan ook scheuren en zo verlies je druk. Is ' ie bij 40.000km vervangen ?. Gr. Ed R1100R '98 Inhouden R1100RS - Guest - 06-12-2005 Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Die heb ik pas geleden vervangen. Daarvoor deed hij het ook al! Ad Inhouden R1100RS - Guest - 06-12-2005 Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum: Misschien gek, maar gebeurt dit in alle versnellingen? Mijn R1100RS had dit vooral tijdens flink doorrijden en schakelen van 2 naar 3. Probleem was de versnellingsbak. Ook ik dacht dat het te maken had met de benzine toevoer. Bij rustig rijden en opschakelen geen probleem.Blijkbaar hebben veel 93 en 94 RS'n daar problemen mee. Een andere bak zou moeten helpen. Ik heb hem verkocht en een K1100RS gekocht tot gerote tevredenheid Inhouden R1100RS - Guest - 06-12-2005 Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum: Ad, Om toch even bij de benzinetoevoer te blijven: misschien is de benzinetank-ontluchting verstopt. Is een maar een klein gaatje dat snel dicht gaat zitten met vuil etc., of de ontluchtingsslang zit dicht (die samen met de overloop-slang ergens onderaan je motor bungelt ). Liever niet schoonmaken door vanaf het slanguiteinde onderaan richting tank te blazen, want dan duw je de rotzooi je tank in. Probeer eerst het volgende eens als het euvel er weer is: zet de benzinetankdop een stukje open ( vooraf reservesleutel erin... ). Als ' ie dan weer normaal trekt weet je dat er een vacuum in je tank zat en dat de ontluchting dus dicht zit. Een ander voorkomend euvel is een defecte Hall-sensor, wat je snel ziet aan een wild uitslaande toerenteller. Even op letten dus. Succes, Ed Inhouden R1100RS - Guest - 06-13-2005 Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum: beste Ad, Ik heb net hetzelfde verschijnsel meegemaakt met mijn k1100RS (zelfde motronic) en het werd veroorzaakt door de TPS. Vervangen is de duurste oplossing. Ik heb de mijne opengeprutst (hars lost gemakkelijk) en koolbaantjes gekuist met een nieuw fijn schuursponsje. Om de volledige baantjes te kunnen kuisen moet je de borsteltjes eens links en dan rechts bewegen. Bij montage opletten dat de haartjes van de borsteltjes mooi zitten. Philip K11RS R100RT+EML Inhouden R1100RS - Guest - 06-13-2005 Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum: Waar zit mijn TPS? Ad Inhouden R1100RS - Guest - 06-13-2005 Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum: op de linkse gasklep, een zwart doosje met een stekkertje Inhouden R1100RS - Guest - 06-13-2005 Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum: Ik heb een hele tijd liggen rommelen met mijn RS maar na vervanging v/d bougies gaskabels en stelschroeven bleek het de gasklepsensor te zijn. Dit werd pas opgemerkt na het uitlezen v/d motronic. Nu loopt hij weer perfect. Ik weet niet of dit bij jou ook van toepassing is maar alle beetjes helpen. Inhouden R1100RS - Guest - 06-13-2005 Reactie van bezoeker 'Ed', geïmporteerd van het oude forum: Als je denkt dat het de gasklepsensor is kun je deze eerst redelijk simpel testen zonder het ding los te maken ( als je de 2 boutjes los draait is de afstelling meteen verlopen ! ) of zelfs open te maken. Sluit een geschikte voltmeter aan op het meest rechtse kontakt van de stekker, gezien als je er recht voor zit ( heel dun draadje er in steken en dan de plug er weer op ). meet de spanning t.o.v. aarde ( frame). De gelijkspanning in rust zal ca. 300-400millivolt zijn en als je de gaskraan langzaam opdraait moet de gemeten spanning zonder onderbrekingen omhoog gaan. Zijn er schommelingen in de meetwaarde dan mag je aannemen dat de koolbaan van de potmeter slecht is en misschien door VOORZICHTIG schoonmaken nog te redden is. Ben je niet goed thuis in electronica etc. laat dan een bevriende hobbyist dit voor je meten. Groet, Ed |