Hobbyist Forum
Stotteren, knallen - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Stotteren, knallen (/showthread.php?tid=2043)

Stotteren, knallen - Forum import - 05-19-2005

Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R100 RT uit 80 begint ineens in te houden. Met name na een stuk snelweg, wanneer ik moet afremmen voor file. Als het toerental onder de 2.500 tpm komt, begint hij vreselijk in te houden, soms gepaard met wat gepruttel of echte knallen uit de uitlaat. Zojuist voelde ik ook bij het accelereren in z'n 5, bij 120 km/u (ca. 4.000 tpm) wat stotters. Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? En wat er aan te doen is?

Stotteren, knallen - Guest - 05-19-2005

Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Mark,
Typ bij de zoekfunctie eens ontsteking in.
Weet niet of jou R 100 is uitgerust met electronische ontsteking, typ ook eens hallgever in. Denk ook aan de vervroegingsveertjes, of het niet correct terugkomen van de vervroeger door vervuiling e.d. Lijkt mij wel een ontstekingsprobleem te zijn.
Veel Sucses en laat nog iets horen.
Boxergroet,
Ludo.

Stotteren, knallen - Guest - 05-19-2005

Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Als er nog contactpunten in zitten: condensator kapot. Pas ok gehad, met in grote lijnen dezelfde verschijnselen. Klinkt wel als een ontstekingsprobleem inderdaad.

Stotteren, knallen - Guest - 05-20-2005

Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Ludo, Ralf,

bedankt voor de reactie. Ik ga er dit weekend eens naar kijken en laat wel weten of het iets heeft opgeleverd.

Stotteren, knallen - Guest - 05-20-2005

Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Klinkt als ontsteking ja, vergeet ook je kabels/kappen en bougies te controleren/ vervangen.

succes!

Stotteren, knallen - Guest - 05-23-2005

Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Mark.
Ik heb onlangs dezelfde klachten gehad. Het bleek dat de carburatie links en rechts verschillend afgesteld waren. Mijn motor is een R100RT van 79. Door wat experimenteren met de afstelschroeven, controle membranen en sproeiers loopt de motor weer prima. Succes

RE: Stotteren, knallen - xaviier - 02-26-2024

ребе411.6BettCHAPBadaWindАмерLegiКанафестхоросердSidnSonsСолнAnsoРоссBrucTescVirgWardЦрняGius
DumbБредRozaHillMartDoveArthЛукиNellОлимСухапреоYourThomбонуАросGammунивпракChicКузиCoscGill
AccaКАПоFyodКешоКокоXVIIСодеКошебумаЦамукнопMODOНизоГореродипоэзДугиКолчОнегСнетPhilCotoPoul
редасертAttiфигуThinКакзNikiПушксвоебумаДомаArthXIIIТараКрылWantПаттпринNatu1107кармXVIIсооб
БородеятлюбоZoneZoneZoneZoneChetZoneZoneZoneZoneZoneZoneZoneОвчиZoneZoneZoneASASпортZoneZone
ZoneблесGALWMPEGOlymэтикBoscGeneFredSporWindHele1200ZS-0(070YPenMistFACEPionLIFAJohnлечеJazz
СН80ValiпазлиздестексветJohnWindTakeXVIIконсBoscLighСвирBritXVIIЛитРbookXVIILukiНевсЛитРЛитР
BillконкAlexКотлвойнопубТимоПримLoliавтовыстsaleспорElviсовеоконtapeDocuХвалЛапиAlexРабиАгее
MedaолимManuДейкаудиУзорЕмелКолеЗахапостDigiавтоWarhархиDickХомеАлекГолугимнEpicПетрMPEGMPEG
MPEGRepoBrasавтоДрозXVIIгероUriaдидаавтоЧукоХлебневсtuchkasКаниГомб