BREMBO klauwen inplaats van ATE - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: BREMBO klauwen inplaats van ATE (/showthread.php?tid=1978) |
BREMBO klauwen inplaats van ATE - Forum import - 05-02-2005 Reactie van bezoeker 'Joska Spruyt', geïmporteerd van het oude forum: Het remvermogen van mijn R80/7 uit 1978 hield niet over, dus besloot ik over te gaan van ATE naar BREMBO klauwen. Mooie tweedehands vork en BREMBO's gekocht, gereviseerd en dat alles in de vooronderstelling dat het allemaal zou passen. Even niet gedacht aan de ruimte tussen de remschijf en de spaken: voor de binnenzijde van een BREMBO klauw lijkt geen plaats als je een gespaakt wiel hebt. Voor ik de hele boel in de verkoop gooi: zijn er onder jullie die hiermee ervaring hebben en mij wellicht nog een tip kunnen geven waardoor ik alsnog met BREMBO's op een gespaakte 80/7 kan rijden? Vast mijn dank Joska BREMBO klauwen inplaats van ATE - Guest - 05-02-2005 Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. Paar opties heb je nog, sommige fraai, sommige minder. Vind een paar bredere kroonplaten, zo zet je de poten verder uit elkaar, met vulringen tussen remschijf en naaf. Andere remtangen, hoeft geen Brembo te zijn, in het Jappenkamp vind je ook wel mooie 4-zuigertangen. Ander (giet)wiel. Je kan ook nog een 2-3mm van de remtangen afhalen, daar waar deze de spaken raakt. Groeten, Paul. BREMBO klauwen inplaats van ATE - Guest - 05-02-2005 Reactie van bezoeker 'Joska', geïmporteerd van het oude forum: Dank je voor de suggesties, met name de laaste interesseert me. Ik ga eens meten om te zien hoeveel er werkelijk af zou moeten en wat ik dan nog aan materiaal overhoud. Heb je dit zelf al eens toegepast? Naar een gietwiel wl ik eigenlijk niet over omdat ik dat nou juist een van de charmes van deze motor vind. Groeten Joska BREMBO klauwen inplaats van ATE - Guest - 05-02-2005 Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. In de loop der jaren, na weet ik veel hoeveel eigenbouw/verbouw projecten weet ik de slijptol wel te vinden. Ik heb net eens een soortgelijk Brembotangetje (Guzzi) nagemeten. Je kan 5mm diep weghalen, daarna boor je olie aan. Maar omdat je onder een hoek materiaal weg haalt, kan je toch redelijk wat winnen. Je kan dan ook nog een paar mm winnen door de bevestigings oren af te frezen, wel in de gaten houden dat er nog wel een nieuw remblokje tussen past. Groeten, Paul. BREMBO klauwen inplaats van ATE - Guest - 05-02-2005 Reactie van bezoeker 'Joska', geïmporteerd van het oude forum: Dank Paul, dat wordt even puzzelen om toch materiaal sterkte te behouden. Eens kijken wat het doet. Groeten Joska BREMBO klauwen inplaats van ATE - Guest - 05-02-2005 Reactie van bezoeker 'fred', geïmporteerd van het oude forum: hoi joska wil even reageren op je brembo's ik heb altijd jappen gereden uit de jaren 70 toen ik mijn k100 kocht uit 1985 met 40.000 km viel me de remmen tegen ondanks de revisie, harde leidingen enz dus voor je veel onkosten gaat maken , als je de kans hebt om er een uit te proberen zou ik dit zeker doen m.v.g fred BREMBO klauwen inplaats van ATE - Guest - 05-04-2005 Reactie van bezoeker 'Joska', geïmporteerd van het oude forum: Dank voor je suggesties Fred. Ik kreeg ook nog de tip om het reservoir onder de tank te verruilen voor het potje op het rechter handvat. Schijnt ook nog te helpen. Ik ga het onderzoeken en hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen BREMBO klauwen inplaats van ATE - Guest - 05-04-2005 Reactie van bezoeker 'Frans C.', geïmporteerd van het oude forum: Die Brembo's schelen wel degelijk een slok op een borrel met AtÈ's, maar het wordt natuurlijk nooit een echte sportfiets. Ik ken ze beide van twee R100RT's Ik weet niet of je ook de hoofdremcilinder moet aanpassen, je zou de diameter moeten weten. BREMBO klauwen inplaats van ATE - Guest - 05-04-2005 Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum: Hoi. De rempomp van een R80/100 (die op het stuur) samen met staalflex leidingen laten de ATE's ook al redelijk remmen. Als je deze pomp samen met de Brembo's, en staalflex gebruikt heb je voor BMW begrippen goeie remmen. Wil je nog meer, dan verval je in grotere schijven, 4-zuigertangen en een andere pomp. Dat wordt een ritje motorsloop. En pasmaken. Groeten, Paul BREMBO klauwen inplaats van ATE - Guest - 05-04-2005 Reactie van bezoeker 'Joska', geïmporteerd van het oude forum: Dag Paul, op zich al interessant om eens naar een motorsloop te gaan. Wist niet dat zoiets bestond! Weet jij een adres? groeten Joska |