Hobbyist Forum
Slot benzinedop stuk - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Slot benzinedop stuk (/showthread.php?tid=1924)

Pages: 1 2

Slot benzinedop stuk - Forum import - 04-14-2005

Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Geachte medegelovigen. Een lieve niet motorminnende medechristen heeft een stukje hout in mijn slot gestoken en vervolgens afgebroken.
De boel kan dus niet op slot.
Is dit te repareren zonder het slot te hoeven vervangen.
Ik zie een extra sleutel niet zo zitten en mijn oude R100RT wil ook niet vreemd gaan

Slot benzinedop stuk - Guest - 04-14-2005

Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Jeroen,

Ik heb hetzelfde gehad, maar dan met een stukje sleutel wat er nog inzat.
Ik heb het eruit kunnen peuteren met een pincet.

Mike

Reactie van bezoeker 'Krijn', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien kan je met een els (priem) die dingen hebben een scherpe punt, in het hout steken, en die priem al naar beneden verzettend, het hout er zo uit zien te wurmen! Of twee dikke sterke vishaakjes een halve cm in het slotje, aan beide kanten in het hout steken en dan het houtje er zo zien uit te trekken! Succes!

Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

De benzinedop bloedheet maken met een brandertje zodat het hout verkoolt... wel eerst even de dop van de tank afhalen, anders wordt het rommelig... Of een houtwormpje loslaten... Het zijn maar een paar ideetjes...

Slot benzinedop stuk - Guest - 04-15-2005

Reactie van bezoeker 'Ger', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:De benzinedop bloedheet maken met een brandertje zodat het hout verkoolt... wel eerst even de dop van de tank afhalen, anders wordt het rommelig... Of een houtwormpje loslaten... Het zijn maar een paar ideetjes...
Ja, dan heb je meteen grafiet om he slot mee te mseren :-)

Even serieus: ik denk niet dat het slot er tegen kan om zo heet gestookt te worden.

Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Dat verhitten was eigenlijk een grapje, maar als je nou eens alleen het sleuteltje (of een speld o.i.d.) roodgloeiend stookt, en dan in het slotje (in het houtje) prikt, dan verkoolt het houtje wellicht, zonder dat het slotje al te heet wordt.

Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

Mogelijk lukt het door een afgebroken figuurzaagje naast het hout in het slot te steken; zodanig dat de zaagtandjes als het ware haakjes vormen.
Succes,

Willem

Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou hem denk ik een dag of wat in het water leggen, het hout wordt dan zacht en dan met een speld in kleine stukken prikken. Dan op z'n kop houden en met korte felle tikken (niet te hard, het gaat om de trilling) het eruit proberen te krijgen

suc6

Slot benzinedop stuk - Guest - 04-16-2005

Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou een heel dun ijzerboortje van 1 of 1,5 mm nemen en zo heel voorzichtig het stokje eruit proberen te boren of het hout kapot boren en met de dop op zijn kop proberen de houtrestjes eruit te krijgen.
In water leggen heeft m.i. weinig zin omdat hout uitzet met water en de klus nog lastiger wordt.
Suc7

Slot benzinedop stuk - Guest - 04-16-2005

Reactie van bezoeker 'Jeroen Hensen', geïmporteerd van het oude forum:

Tot nu toe bedankt voor de reacties. Ik ga het een en ander uitproberen.