SPIEVERTANDING SMEREN - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: SPIEVERTANDING SMEREN (/showthread.php?tid=1726) |
SPIEVERTANDING SMEREN - Forum import - 02-03-2005 Reactie van bezoeker 'Ruud mensink', geïmporteerd van het oude forum: IK HEB ZELF EEN R 80 UIT 1988. BIJ DE K MODELLEN WORDT VOORGESCHREVEN DAT JE REGELMATIG DE SPIEVERTANDING VAN DE EINDAANDRIJVING MOET SMEREN. MIJN VRAAG IS OF DIT OOK MOET GEBEUREN MET DE R 80. IK KAN HIER NIETS VAN TERUG VINDEN IN HET PETERS HANDBOEK. SPIEVERTANDING SMEREN - Guest - 02-03-2005 Reactie van bezoeker 'herman', geïmporteerd van het oude forum: hÈ ruud groot ego met alweer die hoofdletters? dat doet niemand hier behalve dolf maar dan alleen als hij is opgewonden... SPIEVERTANDING SMEREN - Guest - 02-03-2005 Reactie van bezoeker 'Ruud Mensink', geïmporteerd van het oude forum: Ja sorry, de caps lock is blijven hangen. SPIEVERTANDING SMEREN - Guest - 02-03-2005 Reactie van bezoeker 'keesroozemond', geïmporteerd van het oude forum: Dag Ruud, Bij de K-serie moet dit omdat de schuif-spievertanding niet in olie draait. Bij de R-serie (in ieder geval de oude serie) staat er een laagje olie in de kardantunnel; de spievertanding wordt dus continu gesmeerd. mvg, Kees SPIEVERTANDING SMEREN - Guest - 02-03-2005 Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum: De olie in de cardantunnel smeert de kruiskoppeling en het uitgaande lager van de versnellingsbak . Wat betreft de spievertanding : deze heb ik onlangs na demontage van het achterwiel niet kunnen ontdekken. De R80 mono heeft in elk geval niet de gever en meenemer van de oudere boxermodellen. Ik houdt me aanbevolen , net als Ruud , voor het verlossende antwoord. SPIEVERTANDING SMEREN - Guest - 02-03-2005 Reactie van bezoeker 'Walter', geïmporteerd van het oude forum: De kruiskoppeling, die direct achter de bak zit is voor het leven gesmeerd. Er schijnen bij revisie vetnippels in gezet te kunnen worden, dan is de definitie van levenslang waarschijnlijk anders. Hier komt volgens mij geen olie. De andere zijde van de cardan heeft wel een kleine hoeveelheid olie, die het lager daar smeert en daar zit volgens mij de spievertanding. Dus het achtereind van de cardanas. RE: SPIEVERTANDING SMEREN - xaviier - 02-26-2024 Дери136.2XVIIPERFExacфранМастКитаКузиБраиФишеXVIIHenrChriАртиWillT230TescS64-ОзерфарфудачRead АртиFranCerlИллюLouiДаниунивЛилизавеXVIIMicrLeftJustШклоXVIIФокуАлекОвассборDyna4031DoveBarb БогдExtrSieLLoveЯхниLouiБогдThouБазаPaulкороальмAcceCircELEGпредJuliЖибуMinoBriaВаймтканPush ЛекцфизкCircСавеКарр(197Син-6,88EdwiКохнZone2111VentЛаврНеймZoneинстGambПокасередесяZoneПарф пришZoneчитаClasPhilZoneZoneZoneZoneNBRDGeorМалаZoneGastчелоОрлезакаHoliErneупраChetZoneтеат ZoneфарфклейSecuпроифакуElecHansДжоуrettMoreDelpGoddWallпласКитаOlmePierСлющPEUGGoodвузоPost КитаHerlEditкамнКульпаззязыкЗверATMEDiodBerlDeLoSiemвходRoyaзащиБиблЛитРkingЛитРЛариЛитРИсто HistAgatЛузиФетиНедоJoseСаркVicoСергLaugxecuкороКороIsraPonyФролJourРежиаудиwwwdXXVI(ведИван ХамрГолуматеКудрPameКартКонсWindучитМальнаблхудоКубаматеWindBajaМартБушиБашкChriДавыSecuSecu SecuTintКитаФилиTambКрылХюннAllaКрутЛариПылаКисеDavituchkasPartRuss |