Remblokken K75 - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Remblokken K75 (/showthread.php?tid=1723) |
Remblokken K75 - Forum import - 02-02-2005 Reactie van bezoeker 'D-J', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Mijn K75 van 1993 (met 20.000 km op de teller) heeft nog steeds zijn eerste orginele remblokjes. En deze zijn nog niet versleten. Nu kan ik het me verbeelden maar ik heb het gevoel dat de motor wat minder vertraagd. kan het zijn dat de blokjes als het ware te droog worden of door hun leeftijd minder vertragen??? En zijn er ook blokjes te koop die "beter" vertragen voor een K75??? ik hoor graag. Vriendelijk groet, Dirk-jan Remblokken K75 - Guest - 02-02-2005 Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum: Het is zeer aannemelijk dat je remblokken niet meer zo goed vertragen. Remblokken ouderen ook en worden steeds harder. Op een gegeven moment is het gewoon tijd ze te vervangen door een goede blok. Het risico dat je schijven eraan gaan door "harde"blokken is ook aanzienlijk groter en remblokken zijn nu eenmaal goedkoper als nieuwe schijven. Voor de coureurs: wie remt, verliest! Remblokken K75 - Guest - 02-02-2005 Reactie van bezoeker 'Christophe', geïmporteerd van het oude forum: Quote:En zijn er ook blokjes te koop die "beter" vertragen ??? Hi, Dirk-jan, Oer dit onderwerp zijn eerdere bijdragen in dit forum te vinden. Wat Hans schrijft over "harde" blokken geldt ook voor niet-originele hardere blokken: je remschijven slijten eerder. Wil je racen, dan neem je dat wellicht voor lief maar dat is met een toermotor als de K75 niet waarschijnlijk Neem daarom BMW blokjes zolang je schijven origineel BMW zijn, en bv EBC wanneer je EBC remschijven hebt, dan is de afstemming tussen performance en duurzaamheid het best. Bovendien leiden hardere blokken nogal eens tot hardnekkige bijgeluiden tijdens het remmen. Remblokken K75 - Guest - 02-02-2005 Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum: ik heb bij mijn huidige Èn vorige K11 loskomende remvoeringen gehad met originele remblokjes, het voeringmateriaal komt gewoon los door roest of weet ik veel ?? Philip Krs emlRT Remblokken K75 - Guest - 02-02-2005 Reactie van bezoeker 'D-J', geïmporteerd van het oude forum: Dank voor alle reacties. mijn vervolgvraag is dan ook gelijk....Orgineel of imitatie blokjes monteren???? Remblokken K75 - Guest - 02-03-2005 Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum: Dat is een gok D.J. Op mijn K100 had ik altijd de originele Brembo blokken en die vodeden prima. Op mijn huidige 1100 zaten originele en die bevielen ook goed. Er zitten nu EBC op, ze remmen goed (voor een BMW!) maar ze zijn niet geheel geruisloos. Goede raad is duur he? Ik weet het dus niet maar vraag eens aan de hobbyist die hebben meerdere soorten voorradig en hebben misschien meer ervaringen in de loop der tijd opgedaan. suc6 Remblokken K75 - Guest - 02-06-2005 Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum: Dag Dirk-Jan, Inderdaad is goede raad soms duur. Zelf heb ik dergelijk gevallen het motto: Als immitatie net zo goed is als origineel, dan zouden de ingenieurs van de fabriek immitatie gebruiken want deze zijn soms goedkoper! Als je origineel koopt, dan weet je zeker dat dit een optimaal produckt zal zijn, zeker als je over remmen en dergelijke spreekt. Daarom kan ik volledig achter de ervaringen van Hans staan. Groetjes, Marco Remblokken K75 - Guest - 02-06-2005 Reactie van bezoeker 'D-J', geïmporteerd van het oude forum: Dank aan allen. Mn k75 zal blij zijn als hij straks weer wakker word uit zn winterslaap!! Naast verse sappen en olie's ook nog nieuwe schoenen! RE: Remblokken K75 - xaviier - 02-26-2024 возм133.2ЛиппPERFStanСодеКаптAgusРадоСемешляп1953ErasBriaAmorМаксMariChef6329ЛансфарфqбюнTesc 6296АвгуРусиВаршАзарКонджитеFeatSambVIIILittKidsGirlинстфирмEdgaXIIIОрлоунивFritTescLaboСадо БутрRoadOmsaCotoТолоThomБереCeltШафаJameVictединГолоDaviModoElegмелоавтоОПЕРMariДубрЕфимPush деятмногГерадеятПетр39-1Клас8,15РазмFredZoneZoneмолнJameКурчZoneХейбспосЯгелсереАИМиZoneШтей RichZoneXIIIJohnPianИллюZoneZoneZoneRHINРожавидаAlexМдивКорсБуйсзакаУспеМоскповеБ300ZoneСмир ZoneкрасорнамесяЮдинСероElecSiemYourGlamclotCindSwarпринпласPN00BecaPierSTARPEUGзнакзавеClas RenoупакEditкамнДубрпазлязыкЗверWindWindZanzуведUnitвходRoyaзащиЛитРКовтyearЛитРязыкXVIIзаве wwwlЛитРNorbFrieРериЛиппГромXVIIXVIIПослКритSparSmokЕфрестудМГордетсВыпуФомиВалеЦареMichBoog ШевеБашкJoanМику1148StarПогоIngrучебEartБобравтоКузьJohnJeweWindGarrНижеВолоПросДмитмесямеся месяSweeSSH0ЖиреPentБутоДобрRobeшколГеорDoroШумиThattuchkasДениШала |