Hobbyist Forum
goed werkplaats handboek - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: goed werkplaats handboek (/showthread.php?tid=1591)

Pages: 1 2 3

goed werkplaats handboek - Forum import - 12-13-2004

Reactie van bezoeker 'dirk kruis', geïmporteerd van het oude forum:

wie heeft er een goed werkplaatshandboek voor de 2 kleps boxers of kopie
geen peters of zo
ik hoor!

goed werkplaats handboek - Guest - 12-14-2004

Reactie van bezoeker 'Gildo', geïmporteerd van het oude forum:

Waarom geen handboek van Peters dan, dat zijn perfecte vertalingen van de Engelse werkplaatshandboeken, ik heb zelf ook zo'n boek van Peters Perfect !

WWW.ASNbooks.nl

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Clymer, of Haynes zijn de betere.
Of, als je het Duits machtig bent; Jetzt helfe ich mich selbst' van Buchelli.

Peters is wel aardig voor aanhaalmomenten ed. maar staat stijf van de vertaalfouten.

groeten, Paul.

Hoi Paul
Waarom ik voor Peters kies, omdat ik het engels niet goed genoeg beheers, technisch Engels is moeilijker dan het huis tuin en keuken engels, vertaalfouten zijn niet zo erg als het maar niet schadelijk wordt, bovendien hangt dat weer van je sleutelervaring af of je iets goed begrijpt of niet ! Hi ! M.v.g. Gildo

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Peters werkt voor mij meestal ook prima, echter er zit een stuk aan het begin dat duidleijk standaard is en niet over BMW gaat (kettingen en slagschroevedraaires klinkt mij toch heel erg Japans!).
Naast Peters gebruik ik ook (hou je vast)
Verlag Bucheli
Paul Pietsch
ZUG
Reparaturanleitung.
Nummer 5072,5073, 5074 is BMW 2-kleppers in 1 band.
Ik heb het geloof ik destijd bij Hein Goricke besteld, weet ik niet meer zeker. Moet je wel technisch Duits begrijpen, natuurlijk. En soms net effe behulpzamer dan Peters. En sommige bedradingsschema's geven het binnenste van de relais, kan je precies zien wat het hoort te doen. Is leuk dus, vind ik. Genoemde boek gaat tot en met 1980 en meestal werkt het ook prima voor mijn '82 R80.
ISBN nummer is 43-7168-16843-1.
Als het niet meer te koop is en er is genoeg belangstelling wil ik mijne wel strippen en kopieren, reacties naar boesrijk@uwnet.nl.
Four legs good, Two legs better!
Egbert

goed werkplaats handboek - Guest - 12-15-2004

Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum:

Je kunt ook werkplaatshandboeken specifiek voor jouw type motor zoeken, is vaak beter dan een algemeen 2kleps boxers boek. Kijk eens op Marktplaats.nl, er worden er diverse aangeboden, ook nederlandstalig, en voor een zacht prijsje. Peters en consorten zijn vet duur !! Ikzelf heb ook een Clymers [origineel eind jaren 70] samen met Peters is dat een prima resource !! Op Ebay gekocht.

goed werkplaats handboek - Guest - 12-15-2004

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Op marktplaats.nl wordt ook een CD aangeboden met heel veel spul er op, voor 12-en-een-halve Euri. ik heb hem net besteld en ik hou jullie op de hoogte.
Two wheels good, three wheels better.
Egbert met de bak

goed werkplaats handboek - Guest - 12-16-2004

Reactie van bezoeker 'Fred', geïmporteerd van het oude forum:

Die boeken van haynes en clyme zijn mooi en heel goed afghewerkt, prima allemaal maar voor zo,n belangrijk iets als sleutelen aan een motor heb ik liever een hollandse handleiding, je hebt toch minder onzekerheden als je precies weet hoe je moet handelen, en het geld wat het boek kost, dat is niet duurder als de boeken van haynes. Ik zeg altijd maar: een engels boek is een engelsman sleutelen aan mijn motor, een nederlands boek dat is ik zelf sleutelen aan mijn motor ! Groetjes. FRED.

goed werkplaats handboek - Guest - 12-16-2004

Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Dirk,

Als je goed Engels kan kan ik je aanraden het boek van Haynes. Dit boek is voor BMW 2 Valve Twins van 1970 tot 1993.
Hier staat alles in en het is compleet en is beter dan de Nederlandse vertaling.

Richard