Hobbyist Forum
mp3 op intercom - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: mp3 op intercom (/showthread.php?tid=158)

mp3 op intercom - Forum import - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'Mark Helmig', geïmporteerd van het oude forum:

Weet iemand wellicht hoe ik het geluid van een mp3 speler zo kan versterken, dat er voldoende overblijft als ik deze op de audio aansluiting van de baehr intercom zet? Ik heb zelf al een mini versterker gemaakt van 1 watt maar deze vervormt het geluid. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Graag een berichtje, ik ga binnenkort met de motor op vakantie.

mp3 op intercom - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'Tak', geïmporteerd van het oude forum:

Weet je zeker dat je het signaal moet versterken ? Een line-out en een phones-out is altijd een veel hogere energie dan een microfoon-out.
Als je de out van de speler aansluit op je in van de intercom lijkt me eerder dat je die ingang opblaast.
De beste kans zou ik zeggen is om je phones-out heeeel zacht te zetten en eens kijken of het vervormt. Indien ja, meteen ophouden.

mp3 op intercom - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'Mark Helmig', geïmporteerd van het oude forum:

Na overleg met mijn electronicaspeciaalzaak heb ik besloten in plaats van 1 watt een versterker te proberen van 2x 1.5 watt (stereo). Voordeel hiervan is dat het een complete unit is, in hars gegoten. (mijn soldeerkunsten zijn niet zo geweldig en zeker niet als ik zelf een printplaat moet solderen)
Op deze versterker zit een variabele weerstand, die rechtstreeks op de output van de speler komt.
Nu wordt het geluid keurig zonder vervormen versterkt, zodat ik de volumeregelaar van de speler kan blijven gebruiken. Wel moet er dan eerst een omvormer op de voeding omdat de versterker op maximaal 10 volt werkt.
Vanochtend met het geheel gereden en het werkt super.
Enige nadeel van deze constructie is dat mijn intercom (baehr LCS 02 hobby)via de audioingang alleen mono kan verwerken. Ik heb dus nu dubbel mono ipv stereo maar daar kan ik heel best mee leven.
Bedankt voor je reactie, wellicht kun jij hier nu ook wat mee.
Groeten, Mark

RE: mp3 op intercom - xaviier - 02-26-2024

твор447.1здесBettКороСтруГесиЖукоармиCarmКаби1698XVIIArthC122BarrГубаPara(193PunkMaseIsisАугу
НикоГалаTescАртиorelМечкGeorизобпоэтMexxErleстихXVIIИллюPatrRexoBaldсертPatrMicrМихаPaleРефе
КоваNaviEsseVoguсертLycrСухоMariHaroScotJameотдеOmsaIntrРомаJohnSelathistranshinПримЕВМаJona
ИллюдопоЛевиВаршСокоматеlfgaMiyoXVIIматекомпZoneБуряMeliОнегсерекарадобыZoneчистКацеZonesapp
ChilZoneClivКикеБудрподаPatrЩипуМаркMicrFlemФомииллюJuliИстрЛомуЛекцанглсторДиплочерстихЧело
ГорюпласклейRM-0сфорBoscHotpSeleFlatBuzzКитакомп7700ИталMagiPoweКабаAVTOMAZDSUZULastлитеCont
FlatEducкрасБажеязыкLikeDisnTimeWindMistNeilOregTefaвходShebАндрWondСтавГорбRebeЛитРJeweRena
ЛитРЛитРJohaPeteXVIIHansПетцпровЦесеШевчCursArtuBlueНовисельwwwmГлазTrisWordRockCathIntrJohn
JeweМорокатеПреоНастDigiФедиCOBR(198DocuЖукоХутокормГолуКоче(184автоМакаМедеSpotподхRM-0RM-0
RM-0КаниБабиArtgФормPoweBenjШтреGilbСкводетьАфанBonutuchkasтретХвор