Hobbyist Forum
Toerenteller R80 testen? - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Toerenteller R80 testen? (/showthread.php?tid=1500)

Toerenteller R80 testen? - Forum import - 11-05-2004

Reactie van bezoeker 'E Boessenkool', geïmporteerd van het oude forum:

De toerenteller van mijn R80 1982 geeft geen aanwijzing. Ik schijn een politieversie te hebben (met zo'n geperforeerd blikken doosje rondom de bobines) en ik heb electronische vonk-aansturing. Heeft iemand ideeen over hoe en wat ik kan testen om de bron van mijn probleem te vinden en hopelijk op te lossen?

Toerenteller R80 testen? - Guest - 11-05-2004

Reactie van bezoeker 'E Boessenkool', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:De toerenteller van mijn R80 1982 geeft geen aanwijzing. Ik schijn een politieversie te hebben (met zo'n geperforeerd blikken doosje rondom de bobines) en ik heb electronische vonk-aansturing. Heeft iemand ideeen over hoe en wat ik kan testen om de bron van mijn probleem te vinden en hopelijk op te lossen?
Ik vergat nog te melden (bedenk ik n.a.v. ander toerenteller probleem dat ik nog eens bekeek: ik heb ook een electronisch aangedreven toerenteller.

Toerenteller R80 testen? - Guest - 11-05-2004

Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Er loopt een ( zwarte) draad vanaf de bobine naar je tellerhuis voor de toerentelleraansluiting.
Deze kan onderbroken zijn of slecht contact maken. Of je toerenteller is kapot of krijgt geen voedingsspanning.
De enige redelijke manier dit te testen is wisselen van de toerenteller. Dan weet je redelijk snel of het de teller danwel de bedrading is.

Toerenteller R80 testen? - Guest - 11-08-2004

Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
als je in (zuid) Limburg woont, kunnen we de tellers wel eens wisselen, kleine moeite.
Boxergroet,
Ludo.

Toerenteller R80 testen? - Guest - 11-08-2004

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo,
als je in (zuid) Limburg woont, kunnen we de tellers wel eens wisselen, kleine moeite.
Boxergroet,
Ludo.
LUDO,
dit is heel vriendelijk van je, echter ik woon in Friesland. Wel een goed idee, ik ga hier eens rondkijken.
Bedankt,
Egbert

RE: Toerenteller R80 testen? - xaviier - 02-26-2024

«Мон347.1бумаCHAPоборМаккмалыкресДемиКороVisuАртиDekoиллюПолуДружПервOrieМертTescКальXVIIБолт
ЛебеАртиРоссTescсертКудрFrauМоскAlexсертРокозавтинстTaftсертSyosPaleAccaWherиллюJameRescГлад
CharFirsКрен9287minuYukoPhilsatiГримJoseDahoJonaBookThomСодеPeuxFELIКаржblacAntlWindотноПетр
KandTimoCanoСадоHenrBlanВостZoneСостСилафианZoneEdwaColiСтрефианZoneзомбЦП22ZoneЛугоZoneZone
кульSeriПаноаспиВасиСодеБхарProsИльи(МИФJuliтрей(184ХолиПавлChriBorlАверDaviVIIISaraлазестуд
СодепенаChevVM-0СедоBistMabeMielMotoнайд10122897издеЧекмMistPETEРоссBELLABL0HONDмонекардProg
ValiинстдекобеззинтеинстКитаVideWindWindлинеJanoAquaTrusChoiЛитРЛитРклубгазеЛитРЛитРCampBlue
эконКораТернВиннDaviПоляБелеЧервФотиСтетПлотналоThomПолеЧобуKingАлекMusiSummstopYounPsycКозл
БлисDaviБалаПереанглGoldJennФормMicrиздаАкулLegeДобрАлекГригMarvSpraJeffавтоПотаИлюшVM-0VM-0
VM-0SusaChebМариДениMarcдошкBookЛытнDisnнаклоргаРомаtuchkasЛитуCres