Hobbyist Forum
heftafel, takel, of ? - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: heftafel, takel, of ? (/showthread.php?tid=1472)

Pages: 1 2

heftafel, takel, of ? - Forum import - 10-29-2004

Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

Eigenlijk heb ik er genoeg van om op mijn knie

heftafel, takel, of ? - Guest - 10-29-2004

Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Frans,

Ik heb een (soort) heftafel, tot volle tevredenheid. Dit werkt heel fijn en is reuze stabiel, vooral wanneer je indien nodig bij veel kracht zetten de motor ahw. vast zet aan de tafel. Ik doe dit door een houten balkje over de uitgeklapte middenbok te leggen en mbv. twee lijmtangen aan het blad vast te klemmen.
Ik vind het ophangen van een motor in de takels lastiger werken: het geheel zwaait constant heen en weer als je er aan werkt.

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Koop een goeie heftafel, met een schaarframe en hydro-electrische bediening.
Kost wat, heb je ook wat.

De mijne wordt dagelijks gebruikt, ook als extra werkank als er geen motorfiets op staat.
Of als bar, voor een goeie 'garagepraat'.

Groeten, Paul.

Reactie van bezoeker 'Johs Heijmink', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Frans,

Ik heb een stalen tafel overgenomen van fa. Van Donkelaar in het begin 1980. Enorm veel plezier van. Ik takel de motor gewoon op, en schuif de tafel eronder.
Ik til aan beide valbeugels en door het achterwiel. Ik heb gezien dat Donkelaar het vroeger onder de voetsteunen en aan het stuur (bij de bevestiging) deed. Ze hadden de lengten van de heusogen al standaard op de juiste maat.

Groetjes Johs.

heftafel, takel, of ? - Guest - 10-30-2004

Reactie van bezoeker 'patrick', geïmporteerd van het oude forum:

die klijne heftafeltjes+-40 cm hoog zijn die niet ook handig of is dit toch te laag.ik heb namelijk niet zo veeel plaats in mijn scheurtje.groetjes patrick.

heftafel, takel, of ? - Guest - 10-31-2004

Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb eens puur toeval op een duiste site een plan gevonden van een heftafel met afmeteing en handleiding, ga er eens kijken er staan ook nog wat info over enkele BMW's.
Groeten, Marc

heftafel, takel, of ? - Guest - 10-31-2004

Reactie van bezoeker 'Marc W.', geïmporteerd van het oude forum:

Sorry jongens, was de url vergeten te geven. http://www.lkw-kelkheim.de/

heftafel, takel, of ? - Guest - 11-03-2004

Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:

bedankt voor de reakties mensen,

- een goede heftafel is me te duur, zeker omdat hij maar enkele keren p/j gebruikt zal worden.
- de site van lkw is erg leuk en het heftafel ontwerp is perfekt, maar gaat mijn technische mogelijkheden iets te boven.
- de tip van een combinatie van een takel en een tafel lijkt me voor mij een prima oplossing (en dan de bok vast zetten met een balkje...) nu de uitvoering nog!

Frans.

Reactie van bezoeker 'Dolf Peeters', geïmporteerd van het oude forum:

Zoek verkering met een verepleegster of wordt vrienden met iemand van de TD van een zieken-zorg of verpleeghuis. Patientenbedden gaan ere naar verloop van tijd uit. Die dingen zijn hydraulisch en kunnen een kilo of 300 hebben. Stuk tanenplaat over het bovenmframe en klaar ben je! Succes!

Reactie van bezoeker 'lindie 23', geïmporteerd van het oude forum:

hallo ik heb een hulpstuk gemaakt om mijn k75 op te hijsen en als ik hem dan opgehesen heb schuif ik de schaartafel er onder dit omdat de tafel niet lang genoeg is kan ik de motor er niet direkt op rijden en ik heb niet al te veel ruimte vandaar voor geinteresseerden wil ik een of meer foto,s makenwant er zitten ook enkele bev.punten aan de motor gemaakt om beschadiging te voorkomen