Gevoelig op uitlaat gebied??? - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Gevoelig op uitlaat gebied??? (/showthread.php?tid=1348) |
Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 05-04-2005 Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Frank De balanspijp kan je zo wel afsluiten. Als je andere carburateurs monteerd is het niet noodzakelijk om weer het uitlaatsysteem te veranderen. Richard Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 05-04-2005 Reactie van bezoeker 'frank ', geïmporteerd van het oude forum: Richard Dat wordt klussen dit weekend. BEDANKT. Frank. Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 05-07-2005 Reactie van bezoeker 'leo post', geïmporteerd van het oude forum: Hoi,rij zelf al jaren r100 s in cafe racer uitvoeriing met rvs bochten inclusief balanspijp. DE dempers heb ik gemaakt van 100 mm uitwendig rvs wanddikte 2mm ex condens leiding forbo zeilfabriek .in het midden een schotje met 3pijpjes 16 mm eindschot met naar binnen iutstekend pijpstuk 42 mm lang 30 mm lijkt veel op ducati pracht geluid veel kracht onderin iets minder topsnelheid maartrekt veel fietsen eruit kinderachtig nietwaar ? Interessant onderwerp! gr.leo Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 05-27-2005 Reactie van bezoeker 'frank', geïmporteerd van het oude forum: Dit voor andere lezers en voor Richard, Hoske dempers op mien Bmw R100rs twin spark, dikke vork kleine wielen clippons, brembo's enz. Ik heb de balanspijp uit het uitlaatsysteem verwijderd door ze dicht te lassen. Ook heb ik de een groter maatje hoofdsproeier gemonteerd (bougies werden wit bij 3kwart gas en hoger). Het vermogen komt van lage naar hoge toerentallen er mooi vloeiend in. Onderin komt het vermogen er heel iets later in maar wel erg goed voelbaar.Nu begint het experimenteren met de diameter van de balanspijp om toch nog wat extra koppel te krijgen. Wat het schuiven van de einddempers oplevert heb ik nog niet ondervonden, dat zal de volgende stap worden. Frank Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 12-18-2006 Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum: goed dat de kerstvakantie eraan komt, anders heb ik geen tijd om zoveel te zien.............. Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 12-18-2006 Reactie van bezoeker 'Theo', geïmporteerd van het oude forum: Quote:frank,Hallo Frank, Je hebt zelf een 2 in 1 gemaakt. Ik wil dit ook (laten) doen. Heb jij mischien tips of kun je mij er mee helpen. Het is voor een R100RT '84 met zijspanop een zijspan. grt, Theo Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 12-18-2006 Reactie van bezoeker 'frank bouwmeester', geïmporteerd van het oude forum: Hoi Theo, je vergist je Richard heeft in deze topic geschreven dat hij een 2 in 1 gemaakt heeft. succes, Frank. Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 12-18-2006 Reactie van bezoeker 'frank bouwmeester', geïmporteerd van het oude forum: Maar wil wel graag horen hoe je het uiteindelijk gaat doen i.v.m. toekomstplannen op dat gebied. Frank Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 12-18-2006 Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Theo, Als je zelf een twee in een uitlaatsysteem wilt maken moet je op een aantal dingen letten. De twee bochten vanaf cilinderkop tot het koppelstuk moeten even lang zijn. Het koppelstuk moet vloeiend overlopen van twee naar 1. De diameter van de buis die gebruikt wordt, is een factor die bepaald hoelang de buizen worden. Als je dit gaat monteren op een zijspan doe dan de demper aan de linkerzijde van de motor, vanwege het weerkaatsen van het geluid tegen de bak. Met het zijspan wil je veel koppel hebben op lage toeren, dus het is van groot belang waar je de twee buizen aan elkaar maakt. Er zijn meerdere programma's te vinden via Google die een kompleet uitlaatsysteem voor je uitrekenen. Moet je alles invullen zoals cc's, hoeveel cilinders, grootte van de klepen, slag, max toerental , uitlaat diameter. Als je dit bij verschillende programma's doet dan zie je wel dat er verschillen zijn. Hier kies je de beste uit. Ik ga vanavond even zoeken naar de link van deze stes. Richard Gevoelig op uitlaat gebied??? - Guest - 02-09-2007 Reactie van bezoeker 'Geilundnix', geïmporteerd van het oude forum: Hllo, ich habe es per e-mail bekommen, wenn es jemand braucht, dann koennt ihr es verwenden. ------------------------------------------------------------------------------------------ <i>admin@xxx-kostenlos.info</i> <b>Lieber Kunde</b>, Vielen Dank fur die Anmeldung bei <a href=http://xxx-kostenlos.info>xxx-kostenlos.info</a> Hier ist Ihre Registrierungsnummer: 450812770000099 Ab jetzt ist der Zugang zu unserer Seite fur Sie freigeschaltet. <b>Login: kunde14342 </b> <b>Pass: XgK52VwA </b> High-Quality Teens Hardcore SEX Movies: URL: http://www.xxx-kostenlos.info ------------------------------------------------------------------------------------------ |