Hobbyist Forum
Mag ik overschakelen op 5W40 olie ? - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Mag ik overschakelen op 5W40 olie ? (/showthread.php?tid=1007)

Pages: 1 2 3 4 5 6

Mag ik overschakelen op 5W40 olie ? - Guest - 08-24-2006

Reactie van bezoeker 'JAN DE GUCHT', geïmporteerd van het oude forum:

JE MOET STEEDS OPPASSEN MET HET VERMENGEN VAN SYNTHETISCHE OLIE 5W40 MET HALFSYNT. 10W40.

OP ZICH IS DIT NIET SLECHT MAAR KAN VUIL DOEN LOSKOMEN DAT ZICH IN MOTOR BEVIND WAT NARIGHEID TEWEEG KAN BRENGEN. BP ESSO MOBIL ZIJN ZEER GOEDE OLIEN.

Mag ik overschakelen op 5W40 olie ? - Guest - 08-24-2006

Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Bij deze wil ik alle mensen bedanken voor de inzet en zeker voor het niveau van de uitleg en de inhoud van het moeilijke en veelal ondoorzichteige ondewerp over de smeerolieÎn en alles wat van belang is te weten in het doolhof van de specificaties etc.

Wetende dat het zeer grote deel van het geschrevene volledig correct is, is er maar ÈÈn conclusie mogelijk betreffende alternatieve grootgrutter olieÎn en de door dezen schier nutteloze specificaties die zoals blijkt niets met kwaliteit te maken hebben.

Een mooi voorbeeld van specificaties heb ik vaak op school gebruikt tijdens mijn lessen"over een definitie:
" Neem een grote teil met kokend water en gooi daar 1 thee blaadje in. Laat dit blaadje goed trekken en je hebt een teil thee".
Groetjes,
Marco

Mag ik overschakelen op 5W40 olie ? - Guest - 08-25-2006

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Marco,
je weet hoop ik dat ik je respecteer voor je technische inbreng. Die vind ik altijd erg leerzaam. Echter deze inreng kan ik even niet goed plaatsen.
Ik ga er dus tot tegenbericht van uit dat er een ander onder dezelfde naam een reactie heeft geplaatst.
Met respect,
Egbert

Mag ik overschakelen op 5W40 olie ? - Guest - 08-26-2006

Reactie van bezoeker 'tbpot', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:T.a.v. Edwin

Sinds enkele maanden rij ik een volsynthetisch 5W40 op mijn R65. Loopt als een tierelier. Koude motorsmering is weer ietsje beter geworden. Ik heb het vermoeden dat er iets in de oliekanalen gezeten heeft, en dat nu ook nog eens langzaamaan oplost. Gaat heus goed hoor.
Op het lange warme stuk geen problemen gehad. Als ze er gewest waren had ik dat zeker weten wel gemerkt!

Groetjes
Maurce

dat is nou net wat ik je al duidelijk had willen maken, ;-))

groeten,

Edwin

Reactie van bezoeker 'Rob G.', geïmporteerd van het oude forum:

Als je eens om de zoveel keer met vol synt, olie je motorblok eens lekker schoon rijdt en daarna weer terug gaat naar minerale,zou dat verkeerd zijn?
Net als in het menselijk lichaam de aderen verwijden/dotteren!!

Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Egbert,

Betreffende mijn inbreng wil ik je bedanken voor je reactie.
De bedoeling van mij is geweest om duidelijk te maken met enkele woorden dat de specificaties die vermeld staan op de verpakking niets te maken behoeft te hebben met de kwaliteit van de inhoud, met als mijn vergelijking met de thee.

Als enige Marco Stubenitsky heb ik dit in deze wel geschreven, achteraf was het misschien wijzer geweest dit niet te doen, waarvoor eventueel mijn verontschuldigingen.

Wat mij regen de borst stuit is dat er toch nog steeds mensen zijn die de basis van de olie niet begrijpen, ondanks de prachtige teksten en uitleg die hier zijn gegeven, en persisteren in het geloof van de "kwaliteit" van de producten die de grootgrutters tegen lage prijzen in het schap hebben en zich laten verlokken door de lage prijs.

Groetjes,
Marco

RE: Mag ik overschakelen op 5W40 olie ? - xaviier - 02-25-2024

личн23.8BettBettВальСоделяссXVIIWillsecoSympSoehкрасHEARJeweИллюОсипМеже10-3ГалеNighразнOpti
XboxLouiдизаЗокорождоборGezaСодерезиХундискуМалыStanSmarCarrВолоClosБернСодеупакТитоVIIICaud
серт(198мехаResiНемеWindMornMercКвицDougsteaElegFlowпедаDickматрАнхаGingсансУланЗакуarraопуб
JeweProgкатаWarcWindStreанглTombNicoBaldздесGangWindBillWalkРакоLibeнебеGARDMikaNikiBeacLars
WilhBubcMartNasodiamOmarТумаChriXIIIGiovVerbрекоPKArАлекСереStreСовеНапо1877jinnZone(183Мури
ПервхороDecoPoweКитаRovuNord1154ЛукьCharинстКрыгКитаSonyPionplacчернАртиAUTOTimeWortакадHard
АртиAeroEditподвбухгпалоСодеToyoмастиюльNuanBoscBranсертTwisAnthЛитРЛитРЛитРInclGridMidnСтре
ИллюШаскXVIIСергМатекрошопубпансШихаAcadamaHPropBenjKatjАльфSideLoveРежиRobeФролубийStevБарч
УтроFirsГерагазеRudoАнатпутеGerrКартСапоСтавКругнаукSterAdelкуклИллюСилиAdobвещеЛипеPowePowe
PoweGeofАртаШорыучилNaraObjeБалаNeilGaiuВоскконтшколtuchkasСергEliz