Welcome, Guest
You have to register before you can post on our site.

Username/Email:
  

Password
  





Search Forums

(Advanced Search)

Forum Statistics
» Members: 122,769
» Latest member: Koenraad Houben
» Forum threads: 8,406
» Forum posts: 66,223

Full Statistics

Online Users
There are currently 320 online users.
» 0 Member(s) | 317 Guest(s)
Bing, Facebook, Google

Latest Threads
Ethanol problemen
Forum: Algemene discussie
Last Post: jaap43
05-22-2024, 12:04 PM
» Replies: 14
» Views: 358
BMW R51/3 onsteking afste...
Forum: Algemene discussie
Last Post: pauld
05-14-2024, 10:59 PM
» Replies: 3
» Views: 83
uitvallen verlichting
Forum: Algemene discussie
Last Post: BMWconversion
05-05-2024, 09:11 AM
» Replies: 5
» Views: 201
Registreren nieuwe forumb...
Forum: Algemene discussie
Last Post: Admin
04-10-2024, 12:26 PM
» Replies: 141
» Views: 88,951
Afstellen antenne Baehr M...
Forum: Algemene discussie
Last Post: xaviier
02-26-2024, 06:05 PM
» Replies: 2
» Views: 733
Rubber manchet voorvork
Forum: Algemene discussie
Last Post: xaviier
02-26-2024, 06:03 PM
» Replies: 14
» Views: 2,542
r50/5 opvoeren
Forum: Algemene discussie
Last Post: xaviier
02-26-2024, 06:02 PM
» Replies: 6
» Views: 1,208
Windscherm aanpassen ? ho...
Forum: Algemene discussie
Last Post: xaviier
02-26-2024, 06:01 PM
» Replies: 4
» Views: 1,039
Hallsensor stuk
Forum: Algemene discussie
Last Post: xaviier
02-26-2024, 05:59 PM
» Replies: 16
» Views: 2,573
lekkende carburator R90/6
Forum: Algemene discussie
Last Post: xaviier
02-26-2024, 05:58 PM
» Replies: 2
» Views: 504

 
  BMW R51/3 onsteking afstellen
Posted by: R 51/3 - 05-14-2024, 05:14 PM - Forum: Algemene discussie - Replies (3)

Ik heb even een vraag over het afstellen van de magneet onsteking van mijn R51/3.
Heb hierover al veel gelezen (en gepost) in het verleden, maar ik heb een vraag over de vliegwiel markeringen, omdat ik een nieuw vliegwiel gemonteerd heb. Op het oude vliegwiel verschijnt bij draaiing eerst het -F merkteken en daarna het -S merkteken.
Op het nieuwe vliegwiel verschijnt echter eerst een -Sz merkteken en daarne een -Ot teken. Moet ik nu de kerf van de magneet afstellen op het -Ot teken en ook de opening van de punten op dit teken? Lijkt mij het meest logisch om dezelfde volgorde aan te houden. Of kan het zijn dat het F teken op dit nieuwe vliegwiel ontbreekt en ik dus op het -Sz teken moet afstellen?

Gr. Frits

Print this item

  Ethanol problemen
Posted by: AdriaanKragten - 05-02-2024, 03:35 PM - Forum: Algemene discussie - Replies (14)

Beste mensen 

Het is lang geleden dat ik op dit forum gepost heb en inloggen wilde niet meteen lukken doordat ik inmiddels een ander e-mail adres gekregen heb maar met een beetje hulp van De Hobbyist is het toch gelukt om weer in te loggen.

Ik heb een BMW R80RT van april 1992 waar ik nog maar heel weinig op rijdt. Vorige week wilde ik weer een ritje maken maar dat lukte niet omdat de choke van beide carburateurs vast zat. Ik heb de carburateurs los gemaakt en toen bleek dat alle messing onderdelen groen gecorrodeerd waren. Waarschijnlijk komt dat omdat ik euro 95 getankt heb waar ethanol in zit. De BING vacuüm carburateurs hebben een draaibare en verende startcarburateurschuif waarvan de as en de messing schijf die achter de aluminium schijf zit ook gecorrodeerd waren. Ik heb de zaak gedeeltelijk gedemonteerd om de corrosie weg te kunnen halen zodat alles nu weer goed draait en schuift. De sproeiers en sproeiernaald waren ook groen. Ik heb alles zo goed mogelijk schoon gemaakt en toen wilde de motor wel starten maar hij liep heel onregelmatig stationair en de bougies werden zwart. Ik veronderstelde dat de corrosie van de naald en de naaldsproeier maakte dat de spleet te groot werd waardoor het mengsel te rijk werd. Gisteren heb ik bij De Hobbyist nieuwe naalden, nieuwe naaldsproeiers, nieuwe verstuivers en een pakkingset gekocht en de onderdelen vervangen. Het hielp echter niets. Het lijkt ook of de motor bij lage toerentallen maar op één pit loopt en dan valt er stationair ook niet veel af te stellen. De stationair sproeiers staan zoals ze altijd gestaan hebben, precies één omwenteling linksom vanuit de diepste stand.

Ik heb er vandaag nog eens over na zitten denken en als het niet de benzinetoevoer is dan kan het ook de ontsteking zijn. Ongeveer zes jaar geleden heb ik het probleem gehad dat er één bougiekabel veel te veel weerstand had. De motor was haast niet te starten en ketste toen in de uitlaat tijdens het rijden. Ik heb toen de bougiekabels, de bougiekappen en de bougies vervangen en dat loste het probleem op. Ik had de twee oude bougies en de bougiekabel die nog goed was nog liggen. De weerstand van deze oude bougiekabel was 4,84 kOhm. Ik heb vanochtend de twee kabels gecontroleerd die nu op de motor zitten en die waren 4,91 en 5,01 kOhm, wat OK is. Ik heb ook de weerstand van de bougies zelf gemeten. De bougie rechts had 4,53 kOhm maar de weerstand van de bougie links was zo hoog dat ik hem niet kon meten. Ik heb toen ook de bougies van zes jaar geleden doorgemeten. Eén had 5,03 kOhm maar de andere was ook zo hoog dat hij niet te meten was. Blijkbaar was zes jaar geleden het probleem niet alleen de kabel of de bougiekap maar ook de bougie. Ik heb nu beide nog goede bougies geplaatst en het leek in eerste instantie een stuk beter te zijn. Ik kan de motor nu wel stationair afstellen (met de schroeven die tegen de hefboom van de smoorklep aan komen) maar de motor reageert niet op verdraaiing van de stationair sproeier en de bougies worden nog steeds zwart. 

Ik heb het werkplaatshandboek BMW TWINS 1970-90 van Jeremy Churchill. In de BING carburateur die daarin staat op pag. 180, zit er een aanslagschroef die onder de gasschuif uit komt maar deze schroef ontbreekt in mijn carburateurs. Bij mij wordt de bijna dicht stand van de smoorklep geregeld voor de stationaire afstelling. De sproeiernaalden hebben de veerklip in de op één na laagste stand zoals zij ook bij de oude naalden zaten. Het vervangen van één van de naalden gaf als probleem dat de schroef die de naald omlaag drukt erg vast zat en dat ik deze niet zo maar los kreeg door de gasschuif in één hand te houden. Ik heb toen een hard kunststof plaat van 100 * 72 * 10 mm gemaakt die ik in de bankschroef kan zetten. In het midden werd een gat van 37 mm gemaakt met vier uitsparingen onder 90° waar de vier nokken die aan de gasschuif zitten precies in vallen. Nu kon ik met een stevige schroevendraaier zo hard met twee handen draaien dat de schroef los kwam. Als iemand anders dit probleem ook ooit zou hebben dan kan hij het hulpstuk van mij lenen of zelf net zo iets maken.

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu nog verder kan proberen. Het mengsel lijkt te rijk te zijn want anders werden de bougies niet zwart. Ik heb de zaak nu zo afgesteld dat een warme motor net niet afslaat maar hij loopt niet echt regelmatig en mist geregeld een slag. Als ik hem iets harder laat lopen dan schiet het toerental soms ineens wat omhoog. Als ik met weinig gas rijd, dan loopt de motor ook niet regelmatig. Vol gas is er niets aan de hand. Ik zou ook de sproeiernaalden een standje lager kunnen hangen zodat het mengsel bij weinig gas armer wordt maar hij heeft met de stand waarin ze nu staan altijd goed gelopen. Een paar nieuwe bougies kan ook geen kwaad. De carburateur heeft twee stationair sproeiers, één vaste die binnen de vlotterbak ligt en één verstelbare die buiten de vlotterbak ligt. Ik zou deze ook nog kunnen vervangen. Van de regelbare heb ik heel wat corrosie afgekrabd. Maar de regelbare stationair sproeier regelt de hoeveelheid lucht en als als die dunner geworden is dan krijg je dus meer lucht en wordt het mengsel juist armer. Heeft er iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Ik heb vroeger veel aan motoren gesleuteld en ik kan het niet goed hebben dat ik het probleem nog niet opgelost heb.

Ik heb net nog even een proefje gedaan om er zeker van te zijn dat er geen muizen in mijn luchtfilter gezeten hebben. Daartoe heb ik de kunststof buizen die tussen de carburateurs en het luchtfilterhuis zitten los gemaakt en gewoon omhoog laten wijzen zodat direct buitenlucht aangezogen wordt. Dit gaf geen verschil; de motor loopt nog steeds onregelmatig rijdend met weinig gas en loopt ook niet mooi stationair.

Print this item

  uitvallen verlichting
Posted by: jaap43 - 04-07-2024, 02:14 PM - Forum: Algemene discussie - Replies (5)

Zaterdag 6 april 's-avonds bij het starten geen licht, ook geen instrumentverlichting. Gedimd en grootlicht beide dood, ook achterlicht brandde niet. Alleen de seinstand gaf groot licht en ook de instrumentverlichting deed het weer. Kan de fout liggen in het relais dat de verlichting uit zet tijdens het starten omdat de seinstand dat relais overbrugd.
Gisteravond had tijdens het rijden ook de spanning een dip, kwam niet boven de 13 V uit. Nu vanmiddag kwam bij controle de spanning wel weer op de normale 14,2 V.
Wie weet raad.

aanv: dat relais vervangen voor een ander van hetzelfde type maar het bleef donker. Dus een fout relais kan uitgesloten worden.

Print this item

  Best Carpet Care In Phoenix
Posted by: EduardoLow - 02-25-2024, 11:55 PM - Forum: Algemene discussie - No Replies

Their residential carpet cleaning service in Phoenix is affordable and effective.
Carpet Care in Phoenix 85016>>>

Print this item

  Good afternoon
Posted by: BOScal - 02-25-2024, 10:27 AM - Forum: Algemene discussie - No Replies

Good afternoon https://azino777-official9.ru

Print this item

  1Win Türkiye: Büyük kazançlara giden yolunuz buradan başlıyor!
Posted by: RichardRic - 02-24-2024, 02:41 AM - Forum: Algemene discussie - No Replies

Herkese selamlar!

Son yıllarda 1win tr, çevrimiçi bahis endüstrisinde liderler arasında başarılı bir şekilde yerini sağlamlaştırmıştır.
Sadece uzmanlar değil, kumar oynamaya yeni başlayanlar da bu platformu spor bahisleri dünyasında güvenilir bir seçenek olarak tercih etmektedirler.
Her ziyaretçi, п»ї1win platformun sunduğu heyecan dolu deneyimin tadını çıkarabilir.
Popüler spor etkinliklerinin yanı sıra, site golf, tenis veya beyzbol gibi daha az yaygın olan bahis disiplinlerini de sunmaktadır.
Geniş seçenekler ve yenilikçi yaklaşımı ile herkes için bir şeyler bulunmaktadır
Sitedeki her sey https://1wintr-2.xyz

Kumarhane kazanma tГјyolarД± 1Win
Kumarhane bonuslarД± 1Win
Kumarhane para kazanma 1Win
Slot makineleri 1Win
Kumarhane popГјler oyunlar 1Win
Kumarhane oyunlarД± Г§eЕџitleri 1Win
Kumarhane turnuvalarД± 1Win
Kumarhane taktikleri 1Win

Iyi sanlar!

Print this item

  Is het mogelijk om een 1200 RT te voorzien van een vierkante kleppendeksel in plaats
Posted by: CryptoCurrencyBup - 02-23-2024, 09:23 PM - Forum: Algemene discussie - Replies (1)

Is het mogelijk om een 1200 RT te voorzien van een vierkante kleppendeksel in plaats van een ronde, en zo ja, wat zijn de voordelen hiervan ten opzichte van de standaard ronde kleppendeksel?

Print this item

  demonteren remschijf R1200rt 1012
Posted by: Robbert - 02-23-2024, 04:00 PM - Forum: Algemene discussie - No Replies

Hoi,

van mijn R1200rt 2012 probeer ik mijn remschijven (voorzijde) los te maken voor vervanging en heb inmiddels al 2x mijn torx bit afgebroken op de boutjes. volgens de BMW REPROM hoef je deze niet voor te verwarmen. De bouten worden volgens de handleiding met een soort locktite vastgezet, nieuwe bouten zit dat zelfs al op.

Wie heeft dit al eerder gedaan en wat was de ervaring?
moet ik de gasbrander er vol op zetten (met het risico dat de poedercoat van het wiel los komt)?
op youtube zie ik allemaal successen zonder verwarmen....

groet,

Robbert.

Print this item

  BMW R51/3 Juni 1952
Posted by: Jeroen R51/3 - 02-18-2024, 10:03 PM - Forum: Algemene discussie - Replies (5)

Dag allen,

Ik ben Jeroen en al een poosje member,

ik ben bezig om een BMW R51/3 uit 1952 netjes te maken.

Ik vind veel documentatie online en gebruik het boek  "Boxer Im detail"

Daarin staat e.e.a. beschreven over kadmieren en phosphatieren van bevestigings artikelen.

Is er bij iemand van jullie een lijst bekend met welke bevestigings artikelen zo behandeld zijn?

Tevens ben ik zoek naar een tweetal orginele zeskantbouten

zeskant bout M8x45x1,25 07119912505      2x
zeskant bout M8x65x1.25 07119912535.1   2x 

Is er ook iemand in de omgeving Doetinchem die de juiste gereedschappen heeft om de krukas en lagers te verwijderen?

Ik ben voornemens om 1 maal een type motor als dit netjes te maken, graag maak ik gebruik van aanwezige expertise , en maak daar uiteraard de juiste afspraken mee.

Nou ik hoor ik graag van jullie.

Gr jeroen

0711991250
07119912505.1 07119912507

Print this item

  Ontluchten voorvork
Posted by: Hennie Jansen - 02-08-2024, 09:17 PM - Forum: Algemene discussie - Replies (3)

Kan mij, nadat ik in de voorvork van mijn BMW R1150 RS (bouwjaar 2002) de olie heb ververst vertellen hoe ik de voorvork moet ontluchten en afstellen
Groet Hennie

Print this item