Voor het nieuwe forum, klik   hier
jacobo
Ik heb een R75/5 die is omgebouwd met 2 Dellorto 38m carburators. De slag van een BMW gashendel is niet meer dan 30 mm terwijl de slag die de Dellorto nodig heeft groter is (inderdaad 38mm). Nu is dit via een kwadrant opgelost, maar voor een snelle respons wil ik graag wel directe gaskabels van gashendel naar carburateurs. Ik vraag me af hoe dit bij een R90S is opgelost die ook met Dellorto's is uitgevoerd.

 

6 reacties

  1. BMWconversion
    Ik heb een R90S blok met 38mm Dell Ortho's en gebruik zelf het nieuwe type gashandel (rechter foto) . Er bestaat ook een /5 model gashandel dat een slag van 36mm maakt (linker foto). Dat is waarschijnlijk net genoeg voor jou, aangezien je ook nog 1mm lichthoogte nodig hebt voor je stationair toerental. Bij mij gaan de gasschuiven net niet helemaal open. Over die laatste mm maak ik me geen zorgen. PS er bestaat ook een grote nok voor het R90S handle (zie partlist Hobbyist) https://www.hobbyist.nl/diverse_onderdelen/diverse_onderdelen_/5419901/RONDSEL_GROTE_NOK_6_7__75-_81_32721233536/ misschien is dat de oplossing.

       

  2. Job
    Bedankt voor je reactie: prima tips. Alleen de foto’s waar je naar verwijst, zie ik niet. Een grotere nok lijkt mij op het eerste gezicht de beste (en goedkoopste) oplossing. Ga er vanuit dat deze past in een bestaande gashandel van een R75/5 uit 1971

  3. Hugo_Kramer
    Job: kijk je op je mobiel? Dan zijn foto's vaak niet zichtbaar. Kies bij instellingen (3 puntjes rechtsboven) voor desktopsite en de foto's komen in beeld

  4. Job
    Bedankt voor de tip. Kijk ik eerst even op m’n laptop

  5. OmarB
    Er is ook nog een gashendel-rondsel met een nok met een lift van 42 mm n.l. het rondsel van de R100GS (laatste model). Ik heb die gemonteerd i.v.m. mijn Dell'Orto PHM 40 carburateurs. Wordt de slag van het gashendel ook een stuk korter van.