Voor het nieuwe forum, klik   hier
Lucassen
Van mijn Bmw K75 Rt 1992 Kwam onlangs olie vanuit koppeling (clutch control) We hebben toen de rubberen ring (aka clutch boot) vervangen. Olie lek stopte toen. Na een aantal ritten bleek er toch weer wat olie te lekken. Zou het nu kunnen dat de ring met de klem niet goed zit of zou het nog een andere reden kunnen hebben.

6 reacties

  1. Pathfinder
    Een beetje olie komt wel vaker voor en hoeft niet meteen een ramp te zijn. Door een nieuwe rubberen balg te plaatsen kan je dit opvangen. Maar in feite is dan het kleine keerringtje waar de drukstift door heen gaan versleten. Met de bak aan de motor is het enigszins wel te repareren, afhankelijk van de staat van de drukstift gaat het dan ook weer heel lang goed. Let op!!! bij het plaatsen van een nieuwe keerring, gevoelsmatig monteer je deze verkeerd om. Je ziet de keerring dus van de achterkant, is ongeveer zo groot als 10 euro cent en heeft een stalen omhulzing. Drukstift eruit, en met een klein binnen lager trekkertje moet het lukken. Succes.

  2. Lucassen
    Dank je wel voor je reactie.

     

  3. Lucassen
    Bedoel je no. 14 op de foto.

  4. Pathfinder
    Nee, dat is niet het juiste. Vermoed de nr 12 op onderstaande link: 12 Afdichtring om as 9X15X4 1 23211451061 http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts?id=0503-EUR-01-1984-K589-BMW-K_100_RS_83_0502,0503,0513_&diagId=23_1155

  5. Pathfinder
    Heeft de reparatie al plaatsgevonden, of het op een andere manier opgelost ?