Voor het nieuwe forum, klik   hier
pauld
Ik heb recentelijk een BMW R12 uit 1940 gekocht. De machine stoot via de carter ontluchting olie naar buiten. Ik heb het ontluchting mechanisme al open gehad maar daar ligt het niet aan. De compressie van beide cilinders is goed dus uitlaatgas via de zuigers lijkt het ook niet te zijn. Iemand een idee? Paul D BMW R12 1940, R35 1950.

5 reacties

  1. Tiny
    Koppakking lekt? Zuigerveren versleten? Te veel olie in het blok? Ontluchting pijpje verstopt? gr- Martin

  2. pauld
    koppakkingen zijn ok, geen lekkage te merken zuigerveren en afstelling ok oliepeil al met opzet net boven minimum ontluchtingpijpje blaast lucht en olie naar buiten, is dus zeker niet verstopt. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, ondanks de goede compressie kan ik alleen doorblazen naar het carter verzinnen... Paul

  3. Coen
    Verkeerde montage? Bij mijn 69s zijn er 2 verschillende ontluchtingsschijven die niet uitwisselbaar zijn. Had ik ook ernstige olielekkage door en dat is raar bij een Bmw

  4. pauld
    De ontluchtingschijf heeft twee gaten tegenover elkaar. De schijf kan maar op 1 manier gemonteerd worden, helaas is dat het ook niet.... Paul