Beste BMW boxerrijders, Ik heb dit jaar mijn R80 uit 1987 verkocht.
De reden was dat ik weer eens iets anders wilde,voor volgend jaar.
Het was een naked,zelf wat opgevrolijkt maar geen caferacer of zoiets.
De R80 liep heel goed,maar een beetje tam.
Ik had er nooit geen omkijken naar, olieen verversen en filter en rijden.
Ik had in de voorvork progressieve veren gezet(van Hobbyist) en achter de standaard enkelzijdige veer gehouden.
Maar vond de R80 een erg stugge motorfiets,eigenlijk oncomfortabel.
Maar heb toch nog interesse in een BMW,een R100 waarschijnlijk.
Mijn eerste vraag is,zijn al de boxers van BMW tussen 1980 en zeg maar tot het eind van de luchtgekoelde boxers productie zo stug geveerd.
Mijn tweede vraag hoe zit het precies in elkaar met de motorblokken,het blok wat ik er in had was zogenaamd het vernieuwde blok geweest,hebben ze me eens verteld.
Met zwart plastic luchtfilterhuis,en nicasil cilindervoeringen,klopt dat.
Nu zie ik op verkoopsites de R boxers met zwart plastic luchtfilterhuis maar zie ze ook met aluminium luchtfilterhuis (wat ik mooier vind),zijn dit verschillende types motorblokken ?
Het vreemde vindt ik dat de motoren zo,n beetje van de zelfde jaren zijn....
5 reacties
Ysengrimus
OmarB
Neck
R80