Beste lezers,
Zojuist heb ik geprobeerd de ontsteking van mijn R100RS af te stellen zoals staat beschreven in de handleiding van de motor.
Bij 1000 tpm zou ik een S te zien moeten krijgen in de inspectieopening in het motorblok. Dit lukte niet. De S met streep erboven kwam niet in beeld mbv de stroboscoop. Bij 3000 tpm was wel de F op het vliegwiel zichtbaar in de inspectieopening. Mijn vraag is nu of deze controle volstaat vwb het hebben van een goed afgestelde ontsteking of dient op een andere manier de S op het vliegwiel zichtbaar te worden gemaakt? Mijn idee: Stationair draait de motor een behoorlijk aantal toeren. Moet wellicht de ontstekingspot eerst een behoorlijke stuk gedraaid worden voordat überhaupt de S op het vliegwiel zichtbaar wordt? Kan het wellicht zijn dat de S op het vliegwiel sowieso moeilijk zichtbaar is en dat wellicht dit merkpunt wat benadrukt moet worden met bijv een tipje verf? Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Dank alvast!
19 reacties
Lei_K
Mic64
Hugo_Kramer
Mic64
Hugo_Kramer
OmarB
Mic64
Hugo_Kramer
Mic64
Mic64
OmarB
Bep
Mic64
OmarB
hippie
Mic64
OmarB
hippie