Voor het nieuwe forum, klik   hier
Arjen62
Wie kan mij helpen met aangeven hoe ik de toerenteller uit de Cockpit kan halen. Ik zie aan de onderzijde links en rechts twee schroeven en in het midden twee stuks. Of kan hij vanaf boven eruit gewipt worden ? Wie kan mij uitleggen wat ik wel en niet moet losschroeven. In mijn boek van peters kom ik det niet tegen. Reden is dat de teller op 2000 blijf hangen

   

14 reacties

  1. schrijver
    Je zult de meterset/cockpit moeten demonteren, dus losschroeven van de houder (de beugel die tegen de onderkant van de kroonplaat vast zit. Dit doe je door de schroeven die je kunt zien op de achterkant van d cockpit te lossen, daarna schuift de cockpit naar boven van die beugel af. Als je die los hebt kun je de schroef uit de draadboom stekker draaien en de stekker uit de cockpit halen. Nu de km-tellerkabel losschroeven en je hebt de cockpit in handen. De schroeven aan de onderzijde er uit en je kijkt tegen de achterkant van beide tellers. Die toerenteller is, dacht ik electronisch (signaal vanaf de ontsteking) dus wat daar mis is ? succes Reynout

  2. Arjen62
    Reynout, Tot zover kan ik je volgen( denk ik)maar als ik dan de cockpit los en tegen de achterkant aan kijkt , krijg ik dan de teller uit de cockpit. Wat er loos mee is weet ik niet maar de wijzer geeft 2000 aan als de motor uitstaat Arjen

  3. bmwgs
    Leg de tellerunit op z'n kop en draai de 3 kruiskopschroefjes los en verwijder deksel. Vervolgens 5 schroeven losschroeven en verwijder ook dit onderdeel.. Draai nu 3 schroefjes los van de lamphouder, trek de stekkertjes los [ let op volgorde] Vervolgens schroef je 3 schroefjes los van de toerenteller en trek deze omhoog. Uitgebreider kan ik het niet vertellen ...... Maar voordat je dit alles doet zou ik even kijken of de zwarte stekker aan de bobine schoon is en zonder corrosie.

  4. Arjen62
    Allen , Hartelijk dank. Met bovenstaand moet het wel lukken

  5. Arjen62
    Bmwgs, Ik heb ook gekeken naar de zwarte stekker bij de bobine. Ik heb geen hele grote handen, maar ik kom er niet bij. Omdat ik niet weet hoe deze stekker eruit moet ga ik niet met een tang er aan zitten. Daarnaast wil ik aangeven dat als de motor loopt de toerenteller wel een getal aangeeft, waarschijnlijk niet de juiste toeren

  6. Arjen62
    Hoe stekker los te maken uit cockpit? Foto staat op zijn kop, ik krijg hem niet juist geplaats Alle schroeven aan de achterzijde 4 stuks zijn los.

     

  7. Hugo_Kramer
    Bij mijn r100 uit 77 zit in de stekker 1 schroef, als je die eruit hebt kan je de stekker eruit trekken

  8. Arjen62
    Beide schroeven zijn eruit, maar de afdichting/ stekker trek ik niet 123 los. Voordat ik schade maak , wil ik zeker weten hoe het in elkaar steekt

  9. schrijver
    Als je de schroef waarmee de stekker aan de cockpit er uit hebt, kun je de stekker -beetje heen en weer wrikkend - uit de cockpit trekken. Deze stekker zit stevig vast omdat de manier waarop hij klemt tevens garandeert dat het waterdicht is. De stekker is een massief gegoten blokje met ronde uitsparingen waar de ronde pennetjes van de cockpit in vallen.

  10. Arjen62
    Ok bedankt, ik ga het proberen

  11. schrijver
    Plaatje gevonden met google. Het laat de opening zonder de stekker zien. Je ziet in de opening fe linker rij pennetjes en het middenpunt waar de schroef van de stekker in gaat. De rechter rij pennetjes valt net uit beeld.

     

  12. Arjen62
    Dank u voor het meehelpen

  13. schrijver
    Geen dank, dat is nou net de bedoeling van dit forum. En voor je het weet stel ik weer een vraag. Succes Reynout