Voor het nieuwe forum, klik   hier
andy63
Hoi, Ik heb een vraagje, gister reed ik een stukje op mijn motor zette het lichtschakelaar aan en het contact viel uit! Heb de koplamp eraf gehaald, de twee zekeringen in de koplamp zijn nog intakt! Krijg geen stroom meer, wat zou ik verder nog kunnen checken? vriendelijke groet, andy

12 reacties

  1. bmwgs
    Ik ga er van uit dat alles het in het verleden wel naar behoren werkte. Demonteer de zekeringen en maak deze schoon alsmede de klemmen waar deze in zitten. Plaats één en ander terug deze en controleer of alles nu weer werkt. Klein dingetje nog, niet per ongeluk rode schakelaar [ zgn dodemansknop] aangezet ipv lichtschakelaar .............

  2. andy63
    Alles werkte in het verleden naar behoren, heb alle schakelaars gekontroleerd nadat alles uitsloeg, hoorde wel een zacht geluid uit mn koplamp komen vandaar dat ik de koplamp open heb gemaakt. Ik ga de zekeringen demonteren en de kontaktklemmen schoonmaken! Bedankt voor de snelle reactie...

  3. Bep
    Meet voor de zekerheid ook je contactslot door.

  4. Hugo_Kramer
    Ik heb iets soortgelijks gehad, wat uiteindelijk verdween nadat ik de contacten van het verlichtingsrelais in de koplamp heb schoongemaakt. Heb het nooit kunnen verklaren, moet eerlijk zeggen dat nadat het weer goed werkt heb ik me er ook niet verder in verdiept.

  5. Heronimus
    De zekering bij de accu gecontroleerd? Is er nergens meer stroom?

  6. OmarB
    De /7 serie heeft maar 2 zekeringen (elk 8 ampere) en die zitten achter in het koplamphuis. Dus niet bij de accu.

  7. andy63
    Gisteravond heb ik de 2 zekeringen achter in het koplamphuis verwisseld, nog steeds geen contact! Hoor wel als ik de run schakelaar aanzet een getik in het contactslot. Nogmaals vriendelijk bedankt voor alle reacties

  8. BMWconversion
    Heb je electrische schema's van je motor?

  9. andy63
    Nee, ik heb geen schema's

  10. schrijver
    Haal als eerste eens de bedrading van de relais af (knipper en licht relais). Doe dit ombeurten om vast te stellen waar de brom vandaan komt, EN of de vreemde sluiting dan weg is. Houdt er rekening mee dat beide zekeringen in princiepe alleen dingen buiten de koplamp en het motorblok beveiligen. De groene bedrading dingen als je toeter, remlicht, controle lampjes. De witte bedrading dingen van je verlichting. Voor de zekering wit, na de zekering wit met zwarte streep ( groen net zo) Zoemend geluid komt meestal van een spoel (relais), enkel eens van een lage-weerstand sluiting Die laatste ruik je meestal ook een beetje. Dus proberen. Let wel op als je bedrading losneemt dat de rode altijd + is vanaf de accu, ook al het contact uit staat !! En inderdaad, een schema erbij is verdraaid handig. Succes Reynout

  11. andy63
    Dank voor het schema BMWconversion en Reynout voor de tips: ik ga er mee aan de slag!