Voor het nieuwe forum, klik   hier
Frank68
Hallo,als ik mijn contact aanzet blijft mijn remlicht branden,heb er al een nieuwe remlichtschakelaar opgezet.Op de groene en groen/bruine draad staat gewoon spanning. Contact op accessoirestand dan brand mijn gewone achterlicht. Gewoon op contact zetten,brandt het remlicht constant. Iemand oplossingen?? Gr Frank

6 reacties

  1. bmwgs
    Als jij je contact aanzet[ het remlicht brandt] en je haalt eerst één draadje bij je achterremlichtschakelaar los, gaat deze dan uit ? Zo ja, dan zit het probleem in de schakelaar of in de bediening hiervan. 2. Hetzelfde kan je doen met je voorremschakelaar, zelfde procedure . Voorremschakelaar is ook nog enigszins af te stellen. Blijft alles evengoed branden dan maken beide draadjes ergens in de draadboom contact met elkaar.

  2. Hugo_Kramer
    Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn toen net aangeschafte r100s, dat bleek een gevalletje van achterstallig onderhoud te zijn. Remlicht bleef branden, maar ging uit zodra ik het achterrempedaal omhoog trok. Bleek een combinatie van stroef lopende remsleutel in de cardan, maar vooral een vastzittende as van het rempedaal in het frame. Demonteren, goed schoonmaken (vuil en oud vet wegkrabben en wegspoelen, vergeet de kanaaltjes in de as en de smeernippel niet) en weer monteren. Btw, is het probleem ontstaan voor of na het vervangen van de schakelaar? Als een probleem ontstaat na dat je iets aan je fiets gedaan hebt, heb je meestal iets niet helemaal goed gedaan (is mij ook wel vaker gebeurd). Suc6

  3. Frank68
    ok bmwgs ga ik morgen even proberen,hoe kan ik controlleren waar de draadjes evt contact maken? Het probleem is hetzelfde gebleven nadat ik een nieuwe schakelaar heb gemonteerd,alles loopt soepel dus dat is het probleem niet

  4. schrijver
    Zoals bmwgs al aangeeft, vergeet niet dat er 2 schakelaars zijn. Een bij het voetpedaal en een bij de remhandle aan het stuur. Beide schakelaar staan parallel of wel naast elkaar geschakeld. Beide hebben dus dezelfde groene-zwarte draad (vanaf de zekering in de koplamp) en de groen-rode draad die naar het achterlicht gaat. Eigenlijk zijn er 3 mogelijkheden, 1 en 2 zijn vastzittende schakelaars (of niet goed terugkomende remmen) . 1 hiervan heb je dus al gehad, kijk dus of de tweede ook goed vrij komt als de rem los is. Om dit te testen zou je het beste de bedrading van de schakelaar kunnen losnemen, die van de remhandle eventueel in de koplamp. De 3e en meest lastige mogelijkheid zit in de bedrading, dus sluiting tussen de groen-rode en een plus , als dit al zo is heb je de meeste kans in de koplamp of in het achterlicht. Brand het remlicht alleen als ook het stadslicht brand ? Kijk dan eerst in het achterlicht. Succes Reynout

  5. RRA
    Klinkt misschien dom , Heb je al eens een ander lampje erin gezet ?