Voor het nieuwe forum, klik   hier
Hugo_Kramer
Ik ben samen met mijn zoon een R60/7 uit 77 aan het redden. Het moet zijn eerste motor worden, café racer style. De motor hebben we in onderdelen gekocht, de vorige eigenaar was enthousiast begonnen met de motor volledig te demonteren (alleen de versnellingsbak heeft hij niet aangeraakt). Nu heb ik een aantal onderdelen waarvan ik niet weet waar ze thuis horen, wie helpt mij daarbij? Met de klok mee: 1 boutje met uiteinde verjongd 2 kunststof ring 3 metalen lip met 8 mm gat 4&5 m8 bouten met zeekant en schroefsleuf 6 kunststof bus met 8 mm gat en een sleuf Wie helpt?

 

4 reacties

  1. Rudyhadee
    boutje:Lijkt op het boutje waar de kilometertellerkabel vastgezet wordt op de bak, is het boutje doorboord? metalen lip: heeft de claxon mee vast gezeten?

  2. bmwgs
    Boutje 1 = aansluiting massakabel aan versnellingsbak. Lipje = aansluiting luchtfilterhuis aan linkerzijde, houdt luchtfilterhuis op zijn plaats. Zwarte hulsje is van km telleraansluiting op bak of van toerentellerkabelaansluiting aan blok. De twee boutjes zijn van de nokkenas-tandwielbevestiging in blok. Succes !

  3. Hugo_Kramer
    Dankjewel, dat helpt Boutjes van nokkenas lager had ik al even over zitten twijfelen, maar ik vond de koppen wat klein. Nu ben ik het blok wat aan het modificeren, zo komt er een enkele nokkenas ketting op, de ketting komt dan iets verder van het lager af te lopen, misschien heb ik dan wel plaats om inbusboutjes te gebruiken.