Voor het nieuwe forum, klik   hier
Mic64
Heeft iemand wellicht een idee wat de oorzaak kan zijn van de benzinelekkage uit de rechter carburateur van mijn R100RS 1980? Hij rijdt overigens wel maar erg rauw. Ligt de reden in het kurk pakking of moet ik het zoeken in de vlotter of de vlotternaald? Kan deze laatste overigens slijten? De vlotter ziet er nog keurig uit. Ik kijk uit naar jullie tips! Met dank alvast, Mic

6 reacties

  1. bmwgs
    Vlotternaald kan zeker slijten. Ga er maar vanuit dat na montage van nieuwe vlotternaald het probleem verholpen is. Maar het beste is om de pakking, vlotter en naald tegelijk te vervangen.

  2. jaap43
    Op welke plaats treedt het lekken op. Boven aan het huis, op de rand of onderaan. Ik heb lekkage gehad doordat de messing pijp van de brandstoftoevoer omhoog gekomen was (corrosie?) en daardoor de buitenzijde van de benzineslag aantastte waardoor deze ging lekken.

  3. Hugo_Kramer
    Veel voorkomend is veroudering en slijtage van de vlotternaald en de vlotter. De vlotter wordt poreus de zuigt benzine op en wordt daardoor te zwaar. Slijtage aan de naald, en aan de vlotter (daar waar de naald in de vlotter zit gehaakt) kan maken dat de naald niet helemaal soepel kan bewegen. Daardoor sluit de naald de benzinetoevoer niet meer goed af, gevolg: de carburateur stroomt over en door het te hoge niveau in de vlotterkamer wordt het mengsel te rijk en loopt je motor rauw. Dus wat bmwgs zegt: pakking, vlotter en naald vervangen, maar vergeet niet je vlotterniveau af te stellen!

  4. RRene
    je bedoelt de vlotter naald van BING ?. Die krengen zijn duur, ik geloof € 13,50 per stuk. !!

     

  5. OmarB
    Relatief duur, maar hoe vaak moet je ze vervangen? Ze gaan toch gauw 150.000 km mee!