Voor het nieuwe forum, klik   hier
Jurriaan75
Mijn BMW r100 RT project kan wat expertise gebruiken. Wie kan mij thuis tegen een leuk tarief helpen met het elektrische deel, zoals kabelboom en ontsteking en afstellen van de motor. Natuurlijk kan ik de motor naar een motorzaak brengen, maar ik zou graag meekijken/helpen om er zodoende ook van te leren. De motor staat bij mij binnen dus het is een comfortabele klusplek met genoeg gereedschap. Ik zou er graag bv een of twee avonden in de week aan willen werken totdat het helemaal af is, maar alle hulp is welkom. Ervaring met airheads is natuurlijk fijn en het leuk vinden om uit te leggen is helemaal mooi meegenomen. Motogadget M-unit en eigenlijk alles van motogadget zit er nu op en moet aangesloten worden. Richtprijs rond 25 euro per uur. Hoop dat er een BMW fanaat is in de buurt die het een leuke uitdaging vindt. Vriendelijke groet, Jurriaan (06-34227111)

     

5 reacties

  1. schrijver
    Jurriaan, ik weet niet of je inmiddels al contact met iemand hebt (nee ik zit niet in de buurt van Amsterdam), maar je zou de werkzaamheden natuurlijk in kleinere stappen kunnen delen en deze middels vragen hier kunnen plaatsen, ook hoe je zaken het handigst aanpakt. Van zelf uitzoeken leer je natuurlijk ook het meest - weet ik uit eigen ervaring Succes Reynout

  2. edwin123
    He jurriaan. De ontsteking en afstellen van de motor is iets wat je zeker zelf kunt. Ik heb een goed werkplaats handboek, in het nederlands, plus als je dan nog vragen hebt kun je altijd hier terecht. En mocht je grotere problemen hebben zijn er ook altijd wel professionele mensen bereid je te adviseren. De kabelboom is wat lastiger. Ik ben overgestapt naar de knoppen vn een k, en dat was ff wat lastiger vanwege een uitgebreid knipperrelais. En heb daar een vriend voor gevraagd, om het samen te doen. succes met je project gewenst

  3. schrijver
    En met het elektrisch schema / draadboom help ik je wel verder (op afstand - ik zit in Drenthe), het is mij nu toch te koud in de schuur. Mijn R80/7 is een jaartje jonger maar de draadboom niet veel anders dan jouw RT en die heb ik net afgelopen jaar volledig over hoop gehaald. Overigens ,op de foto's te zien, veel Motogadget spul op het stuur. Mooi. Zit er ook een m-unit (schakel kastje) op ? Laat maar weten hoe je verder wilt, of je het aandurft. Het zal er neer komen dat je wat schema's moet lezen, materiaal bij een elektrozaak moet halen (draad krimpkous en stekkers) en een soldeerbout moet kunnen hanteren. De materiaal kosten vallen mee, het kost je hoofdzakelijk een flink aantal uren. Grootste voordeel is dat je ├Ąchteraf precies weet hoe het zit en een mogelijke storing dus ook eenvoudig te zoeken en vinden is. Reynout

  4. BMWconversion
    Een mooie zaak om stekkers, draad, krimpkous etc. te halen is Rick Donkers internetshop.