Hi gents,
Weer een levensduur-fact. Motor destijds gekocht met 93.000 op de teller, motor was gematigd sportief gebruikt, dat leidde ik af uit de onderhoudshistorie en het banden-gebruik, gerelateerd aan mijn banden-gebruik.
Na de koop normaal rustig gebruikt vanaf 93.000 km.
Motor klepgeleiders:
uitlaat: nieuwmaat 8.00 mm
na 128.400 km: 8.15 mm aan de hete kant.
Oliegebruik in die toestand: 1 op 1500 . Klepgeleiders werden vervangen
klepsteel: nieuwmaat 7.94 mm
na 128.400 km: 7.935 op de dunste plaats, niet vervangen.
inlaat: nieuwmaat 8.00 mm
na 128.400 km: ca 8.02 mm, niet vervangen.
Klepsteel: 7.94 mm niet vervangen
Oliegebruik na vervangen uitlaat-klepgeleiders ca 1 op 4000.
Spul gaat van de winter weer eens open om alles op te meten. Het olie gebruik is momenteel laag te noemen, ca 1:2500 of zo, dus zullen de klepgeleiders nog niet ver uitgesleten zijn.
Lering van deze metingen:
In de eerste 93.000 km werd er meer versleten dan in de tweede 160.000 km. De rijstijl en het onderhoud hebben wel invloed.
Groeten, Louis R100RS 253.500 km (op naar de 300k)
4 reacties
PeterV
OmarB
jaap43